לפני כחצי שנה הודיעה קופת חולים מכבי כי מבוטחי הקופה לא יוכלו לקבל שירותי בריאות מבית החולים שיבא. בעקבות כך, שש רשויות מהמרכז הגישו תביעה נגד קופת החולים בדרישה לבטל את ההחלטה. השבוע, פסק בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי מכבי תיאלץ להחזיר את ההסדר הישן לפיו כל מבוטחי מכבי מאזור המרכז יוכלו לקבל טיפול גם בבית החולים שיבא.

 ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ממובילי המאבק, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס להחלטת בית הדין:" עתרנו כי אנחנו מחויבים לשמור על התושבים שלנו. אם קופת חולים מכבי הייתה מחליטה שכל התושבים של כל הרשויות לא מקבלים שירות, אז ניחא, אבל ברגע שהתחילו לספר לנו סיפורים שבני ברק זה קהל מיוחד ורמת גן זה בגלל שביה"ח נמצא שם, וכל מיני תירוצים מביכים מהסוג הזה - אז החלטנו ואני מאוד שמח שעשינו את זה, וניצחנו".

בהמשך, התייחס למשמעות ההחלטה ואמר כי "זה יחזיר את המצב לקדמותו. הרי מה שהם עשו, הם פשוט הודיעו למבוטחים, התושבים שלנו, שהם לא מכבדים יותר טפסי 17 והם פשוט לא קיבלו אותם לטיפולים - לא ל־MRI, לא לכל מיני בדיקות כאלו, קולונוסקופיה וכדומה. עכשיו לאור החלטת בית המשפט הכול חזר לקדמותו".

"היה מצחיק לשמוע את הטיעונים של מכבי, שטענה שלראשי הערים אין מעמד להתערב בנושא הזה. אנחנו כן יכולים מבחינתם לפתוח מתחמים לחלוקת חיסונים ולחלוקת ערכות בדיקה, אבל לדאוג לתושבים שלא יופלו, כנראה אסור לנו, ואנחנו נמשיך ונעשה הכול עבור התושבים שלנו כי אם נחכה שמשרד הבריאות יעשה את זה, זה כנראה לא יקרה", הוסיף. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm