משרד הבריאות פרסם הבוקר (רביעי) להערות הציבור תקנות תקדימיות הקובעות מנגנון לפיו נשים עגונות ומסורבות גט יוכלו לעבור טיפולי פוריות על פי בקשתן, גם ללא אישור מהבעל. בהמשך, התקנות הללו יועברו לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

כאמור, כיום עגונות ומסורבות גט לא יכולות לעבור טיפולי פוריות, כל עוד הבעל מסרב לאשר זאת. על פי התקנות החדשות, הנשים יציגו אישור לעגינותן באמצעות פסק דין, או בקשה לקבלת גט בחלוף 18 חודשים, ויוכלו להרות באמצעות תרומת זרע וטיפולי פוריות. מוסדות הבריאות לא ידרשו עוד את הסכמתו של הבעל הנעדר או הסרבן לצורך אישור ההליך וינהגו בנשים אלו כרווקות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי "הורות היא עניין בסיסי. אני פועל לאפשר לכל מי שרוצה לממש את זכותו להורות - לעשות זאת. אם אישה רוצה לעבור טיפולי פוריות, הרי כמו בכל עניין רפואי, השיקול היחיד שעל מערכת הבריאות לקחת בחשבון הוא השיקול המקצועי הבריאותי". הוא המשיך והדגיש: " אין להסכים לשלילת זכויות מנשים, לדכא אותן, לסחוט אותן או לנקום בהן רק מפני שבחרו להתגרש או שהבעל בחר להיעלם. שיקולים לא רפואיים אינם רלוונטיים להנחיות המשרד ועלינו להסיר אותם".

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון 'יד לאישה' מבית רשת 'אור תורה סטון': "לא אחת אנחנו נתקלות בסרבני גט, שמאיימים כי ייתנו את הגט לנשותיהן רק לאחר שלא יוכלו ללדת ילדים לגבר אחר. אמצעי השליטה הנורא הזה ברחם של האישה, מאפשר לאותם בעלים מעגנים לשלוט לא רק בהווה שלה, אלא גם בעתידה.  על רקע הקושי הבלתי נתפס לשחרר עגונות ולאור העובדה כי לא זכינו לפתרון הלכתי שורשי לבעיה, אין לנו אלא לחפש דרכים עקלקלות שיאפשרו להן להמשיך בחייהן הלאה. האפשרות שיעניקו התקנות החדשות ללדת ילדים שלא יחשבו ממזרים, היא אכן בשורה חשובה לנשים העגונות ובנוסף יש בה כדי לסרס ולו במעט את כוח השליטה של הסרבנים".