מ' (31), אם יחידנית לשלושה ילדים (10, 11.5 ו-13), צפויה להישאר מהיום ללא קורת גג, לאחר שהזמן שהוקצב לה ולילדיה לשהייה במקלט לנשים מוכות אזל. מ' התגוררה במקלט בחצי השנה האחרונה, מאז שבן זוגה תקף אותה באלימות, לדבריה. לאחרונה הצטרפו אליה גם ילדיה, שחלקו עמה שם חדר קטן.
 
סיפור חייה של מ' לא קל: "נאנסתי לפני כשבע שנים בידי חמי", סיפרה ל"מעריב-השבוע". לדבריה, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי החם אשם באונס ובביצוע מעשים מגונים, אולם המשפחה ערערה על כך לבית המשפט העליון.
 
"אמרו לי שאם לא אחתום על עסקת טיעון, ייקחו ממני את הילדים ושהם מתכוונים להתלונן ברווחה", היא מספרת בכאב. אולם חרף חתימתה על עסקת הטיעון, הועברו הילדים לחזקת אביהם וחיו עמו בשנים האחרונות. לפני שבועות אחדים סיפרה הבת (11.5) לאמה כי סבה, חמיה של האם, מתנכל לה מינית. האם לקחה את הילדה לבדיקה במרכז להגנת הילד, שם הגישה תלונה על המעשה ומסרה עדות. "כשבוע לאחר מכן התקשר אלי הנכד של הסב הפוגע ואיים ברצח", מספרת מ', "הקלטתי את השיחה והגשתי נגדו תלונה".
 

לטענתה, בנה הבכור (13) הפך גם הוא קורבן לאיומים מצדם של בני דודיו. כעת, מ' מבקשת לקבל ממשרד השיכון סיוע בדיור כדי שתוכל, כלשונה, לפתוח דף חדש עם ילדיה. מ' מספרת כי ילדיה מצוננים וחולים וחסרים להם מעילים ובגדים חמים, כיוון שאלה נותרו בבית שעזבו. האב מסרב להיות בקשר עם ילדיו, לנוכח ההאשמות החמורות נגד אביו. "אני לא אחזיר אותם שוב למשפחה הזאת, גם אם אצטרך ללון באוהל", היא מצהירה נחרצות.
 
יו"ר ארגון אהב"ה, אבנר עורקבי, פנה לפני כשבועיים לשר השיכון אורי אוריאל, בבקשה למצוא פתרון דיור דחוף ל-מ' ולילדיה. "הגשנו גם בקשה לביטוח הלאומי בנושא נכות, ובינתיים הבקשה לא התקבלה", מוסר עורקבי. ממחוז משטרת ירושלים נמסר כי "הסב נעצר והחקירה נגדו נמשכת. התלונה שהוגשה הועברה להמשך טיפול. החשוד נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים (הרחקה מהמתלוננת). בימים הקרובים יועבר התיק לגורמי התביעה להחלטה".
 
ממשרד הבינוי נמסר: "למשרדנו תוכנית סיוע מיוחדת לנשים הסובלות מאלימות, הכוללת השתתפות בשכר דירה למשך שלוש שנים. מבדיקה שערכנו עולה כי הגברת טופלה במסגרת זו והונפקה לה זכאות לסיוע בסך 1,160 שקל לחודש".
 
תגובת המוסד לביטוח לאומי: "הגברת הגישה תביעה לקצבת נכות והוזמנה להופיע בפני ועדה רפואית בעניינה. בינתיים, אם היא מחוץ למקלט, היא רשאית להגיש תביעה לקבלת הבטחת הכנסה".