הולך ומסתבך. חוקרי אגף החקירות והמודיעין - להב 433 (יאח"ה) הודיעו היום (שלישי) על סיום החקירה של הח"כ לשעבר, בנימין (פואד ) בן אליעזר, אשר חשוד בביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. המשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע העבירות על ידו ועל ידי עשרה חשודים נוספים.


בתום החקירה, קיבל ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יצחקי את המלצת ראש להב ניצב רוני ריטמן והיחידה החוקרת (יאח"ה)  לפיה קיימת תשתית ראייתית מספקת כנגד ח"כ בן אליעזר לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס וכן כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע העבירות המיוחסות למספר חשודים נוספים ובהם ג'קי בן זקן (מתן שוחד), אברהם נניקשווילי (מתן שוחד), ראש לשכתו לשעבר של חבר הכנסת – איילת אזולאי (מרמה והפרת אמונים), איש עסקים נוסף (מתן שוחד) ואחרים.
 
פרקליטיו של בנימין (פואד) בן אליעזר, עורכי הדין נבות תל צור וטל שפירא, מסרו כי פואד דוחה את המלצות המשטרה מכל וכל ואמר: "במשך 60 שנה שירת בן אליעזר את מדינת ישראל נאמנה ובתחושת שליחות, והוא נחוש להיאבק על שמו הטוב חרף מצבו הרפואי המורכב. אנו מקווים ומאמינים, כי בחינה יסודית ומעמיקה של החומר על ידי הפרקליטות, תעלה תמונה שונה לחלוטין".


כזכור נפתחה החקירה ביאח"ה לפני מספר חודשים , על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה ובהנחיית מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו וראש האגף לחקירות ולמודיעין (אח"מ), ניצב מני יצחקי.

במסגרת החקירה זומנו אל משרדי היאח"ה עשרות מעורבים וחשודים וכן בוצעו חיפושים לרבות איתור וחיפוש בכספת שבבעלות ח"כ בן אליעזר בסניף בנק בירושלים. עוד בוצעו פעולות חקירה בחו"ל וזאת בתיאום עם רשויות האכיפה בארה"ב.

מהחקירה עלה החשד לפיו, החל משנת 2006, בעת כהונתו של ח"כ בן אליעזר כשר התשתיות ובהמשך כשר התמ"ת, העבירו לידיו אנשי עסקים המקורבים סכומי כסף גבוהים בתמורה לקידום אינטרסים עסקיים שלהם. במהלך החקירה עלה החשד לביצוע עבירות בתחום הלבנת ההון בהיקפים הנאמדים במיליוני שקלים וזאת תוך שהשר לשעבר מסווה כך עולה מהחקירה כספים שהגיעו לידיו בחשבונות בנק של בני משפחתו, בהמרות כספים בצ'יינג'ים (נותני שירותי מטבע) כשעל פי החשד, הכסף שימש בין היתר,  לרכישת נכסי נדל"ן ובחלקו הוסתר במזומן בכספת בבנק. הפרשה נחקרה בשיתוף עם רשות המיסים ולוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.