היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר היום (ג') לעגן בחקיקה את המתווה שסוכם בין נציגי המדינה לנציגי ההסתדרות החדשה על להעלאת שכר המינימום ל- 5,000 ש״ח בשלוש פעימות.



האישור שנתן היועץ הוא בהמשך לחוות דעת ששלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב-25 בדצמבר בשנה שעברה, כי הוא מאשר את העלאה במתווה זה בתוך תקופת הבחירות, אך פסל את ההתעסקות בקיבוע שכר המינימום על שיעור של 52% מהשכר הממוצע במשק באמצעות צו הרחבה.

בעקבות חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, התקיימה ישיבה בהשתתפות מנכ"לית משרד האוצר, הממונה על השכר, הממונה על התקציבים ויו"ר הסתדרות העובדים הכללית החדשה. בישיבה גובשו הסכמות בעל פה העולות בקנה אחד עם חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה.

בכלל זאת, באשר לסוגיית קצב הפעימות שבהן יועלה שכר המינימום לסכום של 5000 שקלים. המשמעות היא, העלאה לסכום של 4,650 שקלים  כבר ב-1 באפריל השנה, העלאה נוספת לסכום של 4,825 שקלים, ב-1 ליולי 2016, והעלאה אחרונה ב-1 לינואר 2017 לסכום של 5,000 שקלים.

היועץ בעצם אישר היום את המתווה שעליו הוסכם, לאחר שנמצא כי הוא עולה בקנה אחד עם חוות הדעת של היועץ. ההסכמות שהושגו בישיבה בין המדינה לבין הסתדרות העובדים החדשה יסוכמו במסמך עקרונות בין הצדדים אשר יעוגן בהחלטת ממשלה. במסמך העקרונות ייקבע כי ההסכמות, כפי שהן, יעוגנו בחקיקה ממשלתית אשר תקודם בתקופת הבחירות.