שלב הסיכומים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי, החל הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. 

ההליך בבית המשפט המחוזי הוא למעשה חלק מהליך הערעור בבבית המשפט העליון. התיק הוחזר למחוזי על מנת שיכריע האם בהקלטות של השיחות בין אולמרט לבין ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, יש ראיות כדי להרשיע את ראש הממשלה לשעבר. ההקלטות עוררו סערה רבה, כשבנוסף לעתדותה המתוקשרת של זקן, הן התבררו מאוחר יותר כחלקיות ועל פי עדותו של מומחה מחשבים מטעמו של אולמרט, ככל הנראה גם ערוכות. 
בפתח דבריו אמר התובע, אורי קורב: ”חזרנו לכאן בגלל רעידת אדמה ראייתית, שכוללת עדות של שולה זקן, ואת הקלטות והיומנים - ראיות שיש בהן כדי לשנות את הכרעת הדין. זקן העידה עדות קשה ואמיצה נגד אדם שהעריצה כל חייה. מנגד אולמרט התבצר בשתיקה רועמת. הוא נחקר במשטרה ומאז מילא פיו מים".

"הנאשם בעצם קבע שזקן לא תעיד בסיבוב הראשון", הוסיף קורב. "הוא לא רצה שהיומנים יוגשו, מה שהרעיד את אמות הספים של בית המשפט העליון ואחר כך מדינה שלמה. כל זה לא הותיר רושם על הנאשם. בהודעתו לבית המשפט אמר הנאשם כי הוא לא מעיד כדי לחסוך זמן - ולזה נקרא אשרי המאמין. התייחסות שלו לכל מה שהושמע באולם? לזה אין לו זמן. זהו תירוץ דחוק וחסר אמינות".


"רעידת אדמה ראייתית". שולה זקן צילום: טל שחר, פלאש 90
עו״ד קורב האשים את אולמרט בשקרים: ”בסיבוב הראשון, עמד הנאשם בפני בית המשפט ושיקר במצח נחושה. כזביו של הנאשם בפני בית המשפט עדיין מהדהדים באוזנינו. כמו דבריו בקלטות. דברים אלו חייבו אותו להעיד. במקום לבוא ולהסביר את עדותו בסיבוב הראשון שנוגעת ללב סעיפי האישום אז הוא עמד כאן והעיד. עכשיו הוא חוסך את זמנו של בית המשפט כדי למנוע עיוות דין".
בלב הדיון המשפטי עומדת קופת המזומנים שהוחזקה אצל עורך הדין אורי מסר. בית המשפט המחוזי קבע בעבר כי מדובר בקופה פוליטית בהליך המחודש ניסה עו"ד קורב להוכיח אחרת: "חברו של אולמרט, אורי מסר, שומר עבורו כסף מזומן. ומה הנאשם אומר על זה? בטח תפסתם אצלו כסף מזומן. זה מה שהנאשם אומר על חבריו. זה הגמול שלו לחבר. הגמול של אורי מסר, שכל 'חטאו' היה בכך ששיתף פעולה חלקית עם המשטרה, זה שהנאשם מעליל עליו עלילת שווא. זה הגמול של אולמרט לחבריו".

לדברי קורב, אולמרט החליט לספר בעדותו בסיבוב הראשון סיפור שבינו לבין האמת אין שום קשר. "אחר כך הוא מתקן את עצמו. מדובר באדם אינטילגנטי ביותר. אין לנאשם בעיית הבנה ושיכחה. כשהוא מגיע לחקירת משטרה ושואלים אותו על מעטפות מזומנים, והוא אומר לא היה ולא נברא - הוא ידע היטב במה מדובר. והוא מכחיש לגמרי את קבלת המזומנים. ואז בגלל עדותו המוקדמת של טלנסקי הוא מקבל את עדותו של טלנסקי במשטרה, הוא אומר 'אוי א-ברוך'. הסתבכתי. אז הוא משנה גרסה ומאשים את חוקרי המשטרה וטוען שהטעו אותו. הנאשם עמד והעיד, ובית המשפט קבע שהוא לא מעיד אמת”.
בתגובה מסרו בצוות ההגנה של אולרמט: "למעט כותרות צהובות, לא הוצגה בעצם שום ראייה שמצדיקה שינוי של החלטת שלושה שופטים לזכות את אולמרט. היחידה שהרוויחה מהמהלך היא שולה זקן שתשתחרר בימים הקרובים".