מחלוקת עלתה בנושא קבורת קרבנות הפיגוע ב"היפר-כשר", שאירע ביום שישי האחרון בפריז, והובילה לאיומים מצד משפחתו של יואב חטב להחרים את ההלווייה הממלכתית שתתקיים בבוקר יום שלישי בהר המנוחות בירושלים.



המשפחה פנתה למשרד ראש הממשלה והודיעה כי ברצונה לקיים טקס קבורה דתי בבני ברק, שאותו יערוך הרב מאיר מאזוז (פטרונו של ח"כ אלי ישי). אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהמשפחה לוותר על הרעיון, ולהצטרף לטקס הממלכתי המשותף - והמשפחה נעתרה.

עם זאת, הוחלט כי קודם לטקס הממלכתי, ייערך טקס אשכבה בישיבתו של הרב מאזוז בבני ברק. הארונות יגיעו לישיבה בשעה 5:30 לפנות בוקר, ובשעה 8:00 הרב מזוז יישא הספד על הקרבנות, יחד עם מספידים נוספים. לאחר מכן, בשעה 9:00, יצאו הארונות לירושלים. במשרד ראש הממשלה אישרו את הפרטים לפיהם הארונות יעברו בבני ברק, קודם להלוויה.

מסע ההלוויה עצמו של ארבעת הנרצחים בפיגוע ב"היפר כשר" בפריז - פיליפ ברהם, יוהאן כהן, יואב חטב ופרנסואה מישל סעדה - ייצא לאחר מכן, בשעה 12:00 מרחבת החנייה של בית העלמין על הר המנוחות שבגבעת שאול. במשטרה העריכו כי מאות אלפים מכל רחבי הארץ יגיעו להלוויה המשותפת, בסדר גודל של הלוויית הרב עובדיה יוסף ושל שלושת הנערים החטופים בקיץ האחרון.
ההחלטה כי ההלוויה תתקיים בישראל נקבעה בעקבות בקשה שהפנו המשפחות השכולות לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בפריז. מלבד נתניהו, יקחו בהן חלק גם הנשיא ראובן ריבלין, ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, שרים וחברי כנסת.

את ממשלת צרפת תייצג סגולן רויאל, השרה לאיכות הסביבה, שגם תישא דברים בטקס ההלוויה. רויאל הייתה בעבר בת זוגו של הנשיא המכהן פרנסואה הולנד ומועמדת מובילה בבחירות לנשיאות צרפת ב-2007. 
ארונותיהם של ארבעת הנרצחים יצאו הלילה (בין שני לשלישי) בטיסה מפריז ואמורים לנחות לפנות בוקר בישראל. זאת לאחר טקס אשכבה שנערך להם לאחר שהוצאו מהמכון הפתולוגי בפריז, בהשתתפות המשפחות השכולות, מנהיגי הקהילה ומאות יהודים ורבנים חרדיים שקראו פרקי תהלים.

על הטיסה שהובילה את הארונות לישראל נמצאים גם כמה עשרות בני משפחה מדרגה ראשונה וכן חברים קרובים של כל אחד מארבעת הנרצחים. הקהילה היהודית בצרפת סייעה במימון כרטיסי הטיסה. השרה לימור לבנת, האחראית על הטקס מטעם הממשלה, הנחתה את רשות שדות התעופה שלא להעביר את בני המשפחות את הליך הבידוק הרגיל בנתב"ג. סגן שר הדתות, אלי בן דהן, הודיע כי חלקות הקבר נמסרו ללא כל בקשה לתמורה כספית.

הטקס עצמו יכלול הקראת פרק תהילים על ידי הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אמירת קדיש על ידי בני המשפחות ולאחר מכן טקס האשכבה שייערך על ידי הרב הספרדי הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר. במהלך הטקס ידליקו בני המשפחות ארבע אבוקות לזכר יקיריהם ויישאו דברי הספד.

מאגף התנועה במשטרה נמסר אמש כי הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור הר המנוחות ברכב פרטי ולהשתמש בתחבורה ציבורית. בחניון הלאום שסמוך לסינמה סיטי תתאפשר חניית רכבים פרטיים ללא תשלום, וכן יועמד לרשות הציבור מערך הסעות חינם ("שאטלים") החל משעה 08:00 בבוקר.