שוחרר למעצר בית, ראש עיריית עפולה יצחק מירון, החשוד במעורבות בפרשת השחיתות הקשורה לישראל ביתנו. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה שחררו היום (רביעי)ממעצר בתנאים מגבילים את ראש עיריית עפולה, את סגנו בוריס יודיס ואת רמי טייב, היועץ של השר יובל שטייניץ.

על פי החלטת היאח"ה ובהסכמת החשודים נקבע כי עליהם לשהות במעצר בית מלא למשך חמישה ימים וכן הוטל עליהם צו הרחקה ל-15 ימים ממקום עבודתם ואיסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה למשך 30 ימים.
 
כמו כן, שחררה המשטרה בתנאים מגבילים את דוד גודובסקי, כשהובהר לו כי עליו לשהות במעצר בית מלא למשך חמישה ימים ואסור לו ליצור קשר כפי שנקבע עבורו בפעם הקודמת.
 

הארבעה נעצרו כאמור במסגרת חקירה המתנהלת ביאח"ה ממנה עלה החשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות על ידי שורת בכירים בשירות הציבורי ואחרים.
 
במסגרת החקירה, חשודה סגנית שר הפנים המתפטרת ח"כ פאינה קרישנבאום כי ביחד עם אחרים דאגה להקים רשת שבאמצעותה העבירה עשרות מיליוני שקלים לעמותות ותאגידים ציבוריים, שחלקם לא היו זכאים לקבלת אותם כספים, זאת על מנת שאחרים ידאגו להשבת כספי השוחד לחשודים המרכזיים, בראשותה של קרישנבאום.