האם "מחאת הסרדינים" שפרצה בשנה האחרונה בעקבות הצפיפות בכיתות הלימוד מתחילה להביא לתוצאות? ועדה של משרד החינוך ממליצה לצמצם את מספר התלמידים בכיתות ל-32 במקום 40 כיום. 
בראש הוועדה, שהוקמה על ידי שר החינוך עד לא  מזמן, הרב שי פירון, עמדה ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, שהגישה עת ההמלצות למנכ"לית המשרד מיכל כהן. 
חידוש נוסף שהוצע הוא שילובם של מתמחים וסטודנטים להוראה בשנתם השלישית ללימודים. בכך, מעריכה הוועדה, ישתפר באופן משמעותי היחס בין המורים לתלמידיהם למינימום האפשרי.

ל"מעריב" נודע כי ארגון המורים מסתייג מההצעה לשלב מתמחים. "אנחנו בהחלט מאמינים שלמתמחים שילוו תלמידים זה יתרום, אולם זה לא יעזור לבעיית צפיפות בכיתות עצמה", מסרה זהבה שפר, חברת הנהלת ארגון המורים. 
בוועדה השתתפו  שורה של מומחים לחינוך ומנהל מרחבי הארץ, בהם גם ראשי אגפים במשרד החינוך, נציגי ארגוני המורים, ההורים והתלמידים. 
נציגי ההורים בוועדה בירכו על מסקנותיה והביעו תקווה כי הדבר יביא לשינוי לטובה במצב התלמידים בכיתות. יצחק מנחם, נציג "פורום ועדי ההורים היישוביים" בוועדה מסר: "מחקרים מצביעים בברור על כך ששילוב הסטודנטים והסטז'רים משדרגים  משמעותית את יכולות המורים הוותיקים ויותר מכך את המורים לעתיד. מכאן שהמהלך המהפכני משרת את המטרה, לצמצם ואף לפתור את בעיית הצפיפות, במקביל מטפל המהלך ומעלה משמעותית את רמת המורים בישראל ואת יכולתם להקדיש תשומת לב מרבית לכול תלמיד/ה".
ממשרד החינוך נמסר: "הדו"ח הוגש למנכ"לית משרד החינוך. המנכ"לית תבחן את הנושא ותתייחס בהתאם בבוא הזמן".