וועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) קיבלה היום (שני) את עתירתו של מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ארז אפרתי והחליטה לנכות שליש מעונשו .

על פי ההחלטה אמור להשתחרר אפרתי במידי לאחר שהחל לרצות עונש של שמונה שנות מאסר משנת 2009 אלא, שעל פי בקשת הפרקליטות עיכבה הוועדה את שחרורו בשבעה ימים כדי לאפשר לה להגיש ערר על ההחלטה .
כזכור הורשע אפרתי במסגרת הסדר טיעון בניסיון לבצע מעשה סדום בצעירה בת 22 , זאת בתום מסיבת הרווקים שלו עצמו שהתקיימה באחד מהמועדונים בנמל ת"א. בגזר הדין מיום  29 ליולי 2010 קבעו השופטים חאלד קאבור , דפנה אבניאלי ומאיר יפרח כי "התנהגותו מאפיינת עבריין מין סדרתי, שעשה כל שיכול היה כדי לסיים את ביצוע העבירה , הוא עקב אחרי בחורה צעירה שנפלה כטרף בידיו, לא הצלחנו לקבל הסבר וגם לא קצה קצהו של הסבר למעשיו".

עוד נכתב בגזר הדין כי "התנהגותו של אפרתי היא התגלמות הסיוט של כל אישה ". במהלך המשפט אפרתי ניסה להציג באמצעות מקורביו את אישיותו החיובית ותרומתו לחברה.  גם על פי השופטים "אישיותו הכפולה מזכירה להם את דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד , מצד אחד אישיות מכובדת ומאידך בולע סמים בלילות כדי לבצע מעשה רצח אלימים". 

בנובמבר 2009 יצא אפרתי ממסיבת הרווקים שלו כשהוא שתוי, תפס את המתלוננת סמוך לרכבה בנמל ת"א, הוציא אותה מהרכב גרר אותה לאזור השיחים. הוא קרע מעליה את בגדיה וניסה לבצע בה מעשה סדום. כשנה לאחר גזר הדין דחה בית המשפט העליון את ערעורו של אפרתי על הסף כשהוא קובע כי בקשת המחילה שלו אינה גורעת מהנזק שכבר גרם לקורבן . השופטים ציינו כי העונש בהחלט הולם את מעשיו החמורים של אפרתי .