מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, החליטה היום (חמישי) על ביטול שאלון 35801 של בחינת הבגרות במתמטיקה (יחידה אחת מתוך שלוש יחידות הלימוד), בעקבות הדלפתו לרשתות החברתיות.

הבחינה בשאלון זה אמורה הייתה להתקיים היום בשעה 18:00. במשרד החינוך הבהירו כי המשרד איתר את ההדלפה מבעוד מועד ברשתות החברתיות של המגזר הערבי, כאשר משם היא הועברה אל הרשתות החברתיות האחרות. "הדלפתה של הבחינה בשפה כזו או אחרת יש בה כדי לפגוע פגיעה חמורה בעקרון טוהר הבחינות",נמסר מהמשרד.
 
המנכ"לית כהן הוסיפה: "מדובר בחציה של כל קו אדום, ואנו לא נעבור על כך לסדר היום. בעקבות המקרה פניתי למנהל אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, אשר יפתח בחקירה מידית של ההדלפה וימצא את הדין עם האחראים לדבר".
 
כזכור, בשבוע שעבר נפסלה בחינת הבגרות בערבות שדלפה לרשתות החברתיות. ניצב יצחקי מלווה גם את החקירה הזו, שנפתחה בעקבות ההדלפה של הבגרות בספרות למגזר הערבי. "מצער שקומץ של עבריינים פוגע בציבור גדול והוגן של תלמידים, מורים ואנשי חינוך, אשר עמלו לאורך תקופה ארוכה כדי להשיג באופן ראוי, הוגן וישר את ציוניהם", מסרה המנכ"לית.


 מדובר בבגרות במתמטיקה ב-3,4,5 יחידות, שמורכבים משבעה שאלונים שונים. 116 אלף תלמידים מכיתות י"א-י"ב. בשאלון הספציפי היו צריכים כ-26 אלף תלמידים. גורם בכיר במשרד החינוך הסביר: "המשרד איתר את הבחינה שהודלפה בוואטסאפ של תלמידים בקרב המגזר הערבי ולכן הוחלט לבטל באופן גורף את השאלון המדובר. ששת השאלונים הנוספים יתקיימו כסדרן.
"שני קאשי, תלמידת קידום בפתח תקווה, אמרה למעריב אונליין: "מאוד מאכזב אחרי שהשקענו חודשים קשים בלימודים, מבחינתי זה אומר לדחות את הלימודים בעוד שנה. קיוויתי שהלחץ יהיה מאחוריי, אני מקווה שיקבעו אותה ממש בקרוב".