שפעת העופות אותרה (שישי) על ידי משרד החקלאות בשני לולים נוספים באזור פרדס חנה. רק בשבוע שעבר הומתו 100 אלף עופות במושב אביאל לא הרחק משם. פקחי משרד היקלאות ממשיכים בבדיקת לולים ברדיוס של 10 ק"מ.

בעקבות איתור המחלה בלולים הנוספים יומתו 17 אלף עופות בלולים בפרדס חנה. 
משרד החקלאות קורא למגדלי עופות חצר, להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח בכדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות הבר.

צוותים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ממשיכים לפעול בשטח באזור בנימינה, לטיפול בשפעת עופות שהתגלתה באזור לפני כשבוע. העבודות במוקד אביאל הסתיימו. המחלה התגלתה כיום במוקד חדש באותו אזור, כאשר מדובר בשני לולי רבייה מבודדים, המכילים כ- 17,000 עופות. העופות הנגועים יומתו ויוטמנו בהתאם לנהלים הבינלאומיים לטיפול בשפעת עופות על מנת למנוע התפשטות המחלה ללולים נוספים, לולים נוספים בטווח 10 ק״מ מנוטרים.

שפעת העופות ידועה כנגיף של עופות החל משנת 1901. בשנת 1955 זוהה זן ספציפי של נגיף השפעת כגורם למה שנקרא באותם ימים קדחת העופות. מאז נמצא שנגיפי שפעת העופות, יכולים לגרום לתחלואה ותמותה בדרגות שונות.

ממשרד החקלאות נמסר כי כל הלולים בישראל ממשיכים להיות במעקב כפי שקורה בשגרה, וכל הלולים בטווח 10 ק"מ ממוקד המחלה מנוטרים על ידי מפקחי המשרד.

עוד נמסר כי המשרד מהדק את שיתוף הפעולה עם הרשות הפלשתינאית, אשר מאמצת את הנחיות משרד החקלאות לטיפול במחלה שהתגלתה השבוע, בשני מוקדים בשטחי הרשות. קיים חשש להתפרצות המחלה במוקדים נוספים בשטחי הרשות. במקביל מהדק המשרד את הפיקוח במעברי הגבול עם הרשות, למזעור הסיכון להפצת המחלה ללולים נוספים.

משרד החקלאות קורא למגדלי עופות חצר בישראל להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח בכדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.