הורי בית הספר לב הפרדס בשרון (גן חובה עד כיתה ו') משביתים מחר (שלישי) את בית הספר, בגין משבר אמון חמור, לטענתם, בין המנהלת להורים. השביתה תהיה ללא הגבלת זמן.



בבית הספר לומדים כ-580 תלמידים, מהיישובים "שער אפרים", "נורדיה", "גנות הדר", ו"ניצני עוז", כולם במרחק נסיעה עד של כ-20 דקות מהמוסד הלימודי. ההורים טוענים כי לאורך השנתיים האחרונות, ישנן בעיות משמעת ואלימות המתקיימות בשעות הלימודים ובזמן ההסעות. "מדובר בניהול בעייתי בשנתיים האחרונות. רצינו להשבית את בית הספר כבר בתחילת השנה אך מאחר ומשרד החינוך נתן מפקחת מטעמו המבקרת בבית הספר אחת לשבוע, רצינו להאמין שזה יעזור. במבחן התוצאה, לא רק שלא חל שיפור אלא כיום המנהלת מסרבת לתקשר עם וועד ההורים ומתעלמת מחלק מפניות ההורים", דיווחה ל"מעריב-אונליין", עינת שובל, סגנית יו"ר הנהגת הורים בבית הספר.



לדבריה של שובל, המשרד נתן משאבים רבים לבית הספר כגון: מנתחת התנהגות, יועצות, מרפאה בעיסוק ועוד על מנת שביה"ס יתפקד בצורה הכי טובה שניתן תחת ההנהלה הנוכחית. אולם למרות המשאבים, בעיות רבות ממשיכות בביה"ס – "טיילת" מחוץ לכיתות הנמוכות, אירועי אלימות ועוד. "אני ליוויתי הסעות ביוזמתי, לגילאי חמש מתחילת השנה, ומול העיניים שלי היו מקרים של בכי בגלל משיכות בשערות, אגרופים וכדומה, מדובר בילדים רכים וקטנים שנמצאים בלי השגחת מבוגר בפעם ראשונה בחייהם במרחק של כ-20 דקות בכל כיוון", סיפרה אם לילד בן חמש וחצי. "פנינו למנהלת, למשרד החינוך ולמועצה, ואף אחד לא מטפל בבעיה".



"באוקטובר השנה סיפר לי בני, על ילדים שמתעללים בו בכיתה, הוא אף דיווח כי ילדים אחרים מקבלים מכות מאותם מספר ילדים. פניתי למנהלת והיא אמרה שתטפל בנושא. לא ראיתי שהילדים נענשו, ואחרי שבוע כשלא טופל הנושא האקוטי וחששתי לביטחון של בני, השארתי את הילד חודש בבית", סיפר ארז, אב לשני ילדים הלומדים בבית הספר. "לאחר ההתערבות של משרד החינוך, הרווחה והמועצה לדרוש העברה לבית ספר "בכר רוסו", הנמצא במושב "צור משה".



קבוצת הורים נוספת, הכוללת עשרות הורים מבית הספר, מתנגדת למהלכים. "אנו מאמינים כי ניתן לפתור את המשבר בדיאלוג ושימוש בכלים מקצועיים העומדים לרשות משרד החינוך. שביתה לדעתנו זה סוג של אלימות ועל כן אנו מתכוונים לשלוח את ילדינו", אמרה כינרת שמחי-עמרם, אם לשני ילדים הלומדים בבית הספר ובת הבוגרת בהצטיינות את המוסד. "המורות בהלם והילדים משתמשים במאבק הזה כדי לא לקבל מרות מהמורים ומהמנהלת", מסרה ל"מעריב-אונליין" תמי רוטמן, יו"ר הסתדרות המורים בנתניה ובשרון הצפוני.



ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך פועל בשיתוף המועצה האזורית לקיום אקלים בית ספרי מיטבי. המשרד מינה צוותים מקצועיים הכוללים גורמי פיקוח וייעוץ לצורך ליווי צמוד של צוות בית הספר, וכן לקיום תהליכי עומק ומתן מענה בכל ההיבטים, בהתאם לנדרש. יודגש, כי בימים אלו מתגבשת תכנית לגישור בין המוסד החינוכי, הקהילה והרשות".



מהמועצה האזורית לב השרון נמסר כי:" המועצה אחראית לארגון ההסעות לתקינות ולבטיחות האוטובוסים. בית הספר אחראי למינוי רכזת הסעות, לליווי התלמידים לאוטובוסים ולטיפול בכל אירוע חריג הקשור בהתנהגות התלמידים בעת הנסיעה. חלוקה זו מתקיימת מדי יום בכל בתי הספר בהם התלמידים מוסעים. משרד החינוך אינו מתקצב ליווי בהסעות ולא ניתן לתקצב מלווים רק לבית ספר לב הפרדס".



ממטה המאבק נמסר: "בימים הקרובים יעזרו ההורים בקרובי משפחה וחברים, אולם אם השביתה תימשך גם ביום ראשון, יוקמו צוותי 'עזרה הדדית ביישובים. אנחנו מארגנים קייטנות הורים, קיבלנו מכל ארבעת היישובים את מבני הציבור והמון הורים יתנדבו להפעיל הפעלות העשרה ולימוד".