בעקבות האירוע אתמול בגזרת הר דב, נפתח בצהריים חמ"ל המועצה האזורית גליל עליון ותושבי הקיבוצים דפנה, שניר, דן, מעיין ברוך והגושרים, הסמוכים לגדר הגבול בצפון, הונחו להישאר בבתיהם סמוך למרחבים מוגנים.



הורי תלמידי בתי הספר נתבקשו שלא להגיע עצמאית לבית הספר כדי לאסוף את ילדיהם, והמועצה הודיעה לתושבים באמצעות מסרונים כי בעקבות המצב תצאנה הסעות בטוחות למוסדות החינוך, בתיאום עם כוחות הביטחון, לכל היישובים שבתחומה. לאחר כשעתיים קיבלו התושבים הודעה כי אפשר לשוב לשגרה.



גל מקיבוץ דפנה סיפרה אתמול: "ביקשו מאיתנו ומשאר הקיבוצים הסמוכים להישאר בבתים במרחבים המוגנים. שמענו רעשי פיצוצים שנמשכו כמה דקות ואחר כך הפסקה ושוב רעש, וככה זה נמשך. רק בסביבות השעה שתיים בצהריים קיבלנו הודעה שאפשר לחזור לשגרה".
 

גל הוסיפה כי "כל המצב, בדגש על היממה האחרונה, השתנה. בקיץ אירחנו תושבים מהדרום והכל היה פסטורלי כביכול ועכשיו אנחנו מרגישים שאנחנו בעצמנו במצב כזה, אחרי כמה  שנים שקטות מאז מלחמת לבנון השנייה. אנחנו מקווים שהאתגרים האלה לא יימשכו, אף על פי שאנחנו לא נשברים בקלות".
 
גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, אמר אתמול כי "המתיחות והדריכות היום הן ברמות גבוהות מהרגיל, גם על רקע הימים האחרונים וגם בגלל היקף האירוע האחרון, אופיו ותוצאותיו. זלץ הוסיף כי "הצבא נמצא כאן כדי להרגיע, אבל אין ספק שכששומעים רעשים וקולות נפץ, אנשים נלחצים יותר מתמיד. גם שכשמבקשים מתושבים להסתגר בבתים זה לא פשוט, וצריך לזכור שיש גם ילדים שצריך להסביר להם ולהרגיע אותם. אנחנו מפעילים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, שמשוחחים עם הגננות ועם צוותי החינוך ומדריכים בהתמודדות נכונה ובכלים מתאימים".
 
הוא הוסיף: "חרדה זה דבר לגיטימי ולשמחתנו רובם מתמודדים עם המצב בצורה טובה. החוכמה היא למצוא את האיזון בין המתיחות, הדריכות והמוכנות, לבין שגרת התושבים שחייבת להימשך ואכן נמשכת. גם אם המצב יימשך, אנחנו נדע להסתדר, ואנחנו ערוכים ומוכנים בכל הרמות. אנחנו כאן ואנחנו נישאר כאן, ונתמודד עם כל האתגרים. יחד עם זאת, אנחנו סומכים על הצבא ועל המדינה שלא יאפשרו שמצב כזה יארך שבועות".
 
בעקבות האירוע פונה אתמול אתר החרמון פעם נוספת, שעות ספורות לאחר שנפתח למבקרים. יום קודם לכן נסגר האתר ופונה על אלף מבקריו וגולשיו, אולם לאחר התייעצות עם גורמי צה"ל החליטה הנהלת האתר לפתוח אותו לציבור הרחב. באתר שהו בעת הפינוי אתמול כ־ 300 גולשים ומבקרים שהתפנו בשקט ובצורה