"משרד ראש הממשלה הוציא במשך כשנתיים כ־100 אלף שקל על בקבוקי שתייה אלכוהוליים", כך נחשף אתמול בחדשות ערוץ 2, על רקע פרשת הבקבוקים של שרה נתניהו.



מחשבוניות שהגיעו לידי ערוץ 2 עולה עוד כי רק בשלושת החודשים בסוף 2010 נרכשו בקבוקי שתייה שונים ב־50 אלף שקל. במקביל, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, הודיע אתמול כי העביר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את הטיפול בעניינה של הגברת נתניהו, בין היתר בנושא כספי פדיון הבקבוקים במעון ראש הממשלה שגברת נתניהו שלשלה לכיסה.



הסיבה לכך לפי המבקר היא היותה של שרה נתניהו ״אדם פרטי שאינו מוגדר כגוף מבוקר״. לפי המבקר, באחריותו של היועץ לקבוע אם מדובר בעבירה פלילית.



ממשרד המשפטים נמסר כי כבר ביוני 2014 סוכם בין היועץ המשפטי למבקר המדינה כי ימשיך המבקר במלאכתו ויעיין בחומרים הקשורים בין היתר לרהיטי הגן והבקבוקים במעון ראש הממשלה, ואם יראה בכך צורך, יעביר לטיפולו של היועמ"ש, אך הוא עודנו ממתין לדוח המבקר.



הכל החל בפרשה שפורסמה לראשונה בעיתון ״הארץ״ ובה נטען כי נתניהו שלשלה לכיסה את שווי פדיון הבקבוקים של מעון ראש הממשלה בארבע השנים הראשונות מאז שובו של נתניהו לראשות הממשלה ב־2009. בתחקיר נטען כי הזוג השיב למדינה 4,000 שקל לפני כשנתיים, לפי אומדן של 1,000 שקל לשנה, אולם נבדקת הטענה כי השווי האמיתי מוערך ב־20 אלף שקל יותר.



לפי הדיווח, מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי, שנמצא כעת בהליך תביעה מתוקשר נגד בית ראש הממשלה, שבמסגרתו עלו טענות קשות נגד שרה נתניהו והתנהלותה, סיפר במסגרת התצהיר שהגיש לבית הדין לעבודה, כי עובדי בית ראש הממשלה נדרשו להחזיר למרכולים את הבקבוקים ולהעביר את שווי הפדיון לשרה נתניהו. במסגרת תביעתו הוא דרש להעביר לעיון עורכי דינו את החשבונות של מעון ראש הממשלה מהתקופה הרלוונטית, מהסופרמרקטים שבהם נוהגים עובדי המעון לערוך קניות. צוות התביעה של נפתלי אמר אתמול כי לפי הערכתו של נפתלי השווי ששילמו בני הזוג נתניהו עומד על כ־24 אלף שקל לאורך התקופה, לפי אומדן של 250 שקל אחת לשבועיים.



הפרשה, כך מתברר, הוסתרה במשרד ראש הממשלה, ורק בעקבות חשיפתה הועברה לבדיקה במשרדו של היועמ״ש יהודה וינשטיין.


ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "במאי 2013 העבירה משפחת נתניהו ביוזמתה המחאה בסך 4,000 שקל לחשב משרד ראש הממשלה. הסכום הנ"ל תואם את הערכות חשב המשרד, על סמך צריכת בקבוקי השתייה במעון הרישמי מאפריל.