נאוה בוקר, מועמדת מספר 25 ברשימת הליכוד לכנסת ה-20, השתתפה בסוף השבוע בסמינר ברמת גן, מטעם יוזמת ז'ניבה, בו השתתף גם השר הפלסטיני לשעבר, היאשם עבד לראזק.



"הידברות ודיאלוג הם דברים חשובים, בפרט כשאין הסכמה", סיכמה בוקר את המפגש בו השתתפו 45 חברים ממפלגות שונות, לרבות שני מועמדים נוספים ברשימת הליכוד במקומות לא ריאלים, אורן חזן במקום 30 ואילה שטגמן במקום 35.



בוקר ציינה כי היא הגיעה למפגש במטרה לשמוע את הצד השני, ואף להשמיע את הצד שלה. עם זאת הדגישה: "היתה הסכמה שבשנתיים הקרובות לא נגיע לשלום, כך שליוזמת ז'נבה יש עוד עבודה רבה".



בפני משתתפי הסמינר הפעילים במפלגות שונות (הליכוד, העבודה, התנועה ומרצ) דיבר גם השר הפלסטיני לשעבר, הישאם עבד לראזק שהגיע במיוחד מעזה למפגש ואמר: "הדרך להגיע לשלום היא באמצעות משא ומתן. צריך לעשות שלום בין שני אויבים. הבסיס לכך הוא היוזמה הערבית שאינה רחוקה מיוזמת ז'נבה או מתווה קלינטון - ומטרתן זהה".



הסמינר נועד להקנות למשתתפים ידע והבנה מעמיקה בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובפתרונות היוזמה לסוגיות המרכזיות שבמחלוקת. עוד נפגשו המשתתפים עם אל"מ (מיל') רון שצברג ועם אלוף (מיל') גדעון שפר, שהציגו את הפתרונות המוצעים בסוגית הביטחון בהסדר עתידי, שגריר ישראל לשעבר בצרפת, דני שק, ששוחח על מעמדה הבינלאומי של ישראל, פרופ' תמר הרמן, שהציגה נתונים עדכניים של דעת הקהל הישראלית, בנוגע לנושא המדיני ולקראת הבחירות הקרובות, וד"ר יפעת ביטון, בשיחה על התהליך המדיני בראי החברה הישראלית.