העומס בבתי החולים מורגש גם הבוקר (שני).





במרכז הרפואי "הדסה" העומס ממשיך להיות כבד, נרשמה תפוסה של מעל ל-200% בחדרי המיון ותפוסה של 140% במחלקות הפנימיות. בבית החולים רמב"ם בחיפה דיווחו על כ-140% בחדר המיון. 106 אנשים צלחו שם את הלילה, כשמעל ל-80 מתוכם המתינו יותר מ-10 שעות במיון.



כמו כן, בבית החולים וולפסון שבחולון, התפוסה במחלקות הפנימיות עומדת על 130%. במרכז הרפואי פדה פוריה בטבריה נרשמה תפוסה של 100% במיון ו-120% במלקות הפנימיות.



שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), הגיבה לפרסומים אודות הצפיפות בחדרי מיון: "הצפיפות הבלתי נסבלת בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז, כל חורף, היא קטסטרופה ידועה מראש. בחורף קל, המצב קשה ובחורף קשה המצב בלתי נסבל".
גרמן הביעה דעתה לגבי הפיתרון האפשרי ואמרה: "הוועדה שעמדתי בראשה נתנה דעתה על מצב האשפוז הכללי והמליצה על שיפור המצב בחדרי המיון. מדינת ישראל היא המדינה הצפופה ביותר מבחינת אשפוז בבתי החולים. כמו בכל בעיה אקוטית ונמשכת, הפתרון צריך להיות שורשי". 

ממפלגת "כולנו", בראשות משה כחלון, נמסר בתגובה לעומסים החריגים כי "בזמן שהמפלגות הגדולות עוסקות במחזור בקבוקים אזרחי מדינת ישראל שוב נפגעים מההזנחה הממשלתית".  במפלגה קראו לסגן שר הבריאות, צחי הנגבי, לטפל בדחיפות בנושא.

"זכות היסוד הבסיסית ביותר לאדם בישראל היא הזכות לקבל שירותי רפואה ובריאות באיכות ראויה, אמינה, זמינה ונגישה וללא קשר ליכולתו הכלכלית של האזרח", הוסיפו. 

בבתי החולים צופים כי התורים יהיו קטנים מאתמול, יום שנחשב לעמוס במיוחד בבתי החולים, אך עדיין ימשכו התפוסות להיות גבוהות מהמקסימום.

ממטה המחנה הציוני נמסרה תגובה למצב במערכת הבריאות: "מחזות האימה שמתרחשים כעת במסדרונות בתי החולים הם תוצאה של הפקרה מתמשכת של מערכת הבריאות הציבורית. הרפואה הציבורית עברה דיאטה קטלנית וסובלת כעת מחסר של מיליארדי שקלים, ולמי שנזקק לה מדובר באיום קיומי לא פחות מזה של דעא"ש ואיראן".