אתי אלון, שהורשעה במעילה של רבע מיליארד שקלים בפרשת הבנק למסחר, תשאר לעוד חמש שנים מאחורי סורג ובריח בכלא נווה תרצה, כך הוחלט היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי מרכז -לוד.

השופטים שדנו בערעור המדינה על החלטת וועדת השחרורים לקצר את עונשה כתבו כי ״לא ראוי לשחרר את אלון לשחרור מוקדם, במיוחד לאור חומרת מעשיה והנזקים העצומים שגרמה למדינה ולאמון שנתנו האזרחים במוסדות הבנקאיים, אף מעבר לבנק למסחר שבו עבדה ובכספיו מעלה״. 
השופטים התייחסו בהחלטתם לטענות שהועלו על ידי נפגעי הפרשה וכתבו בהחלטתם על ״הנזק הרב שגרמה ללקוחות הבנק, שלא פוצו על הנזקים הכספיים והנפשיים שנגרמו להם כתוצאה ממעשיה״. אלון תרצה כאמור עוד חמש שנות מאסר, נוסף על ה- 12 שריצתה עד כה, והיא צפויה לבקש רשות ערעור מבית המשפט העליון. 
בדיון שקדם להחלטה, והתקיים לפני כחודש, המדינה טענה כי אלון מניפולטיבית ואינה ראויה לשחרור מוקדם. בין היתר אמרו נציגות המדינה, עורכות הדין גנית גדות כרמי ועינת לב ארי, כי ״כאשר האסירה גונבת למעלה מרבע מיליארד שקלים חדשים ואין תקדים כזה וכאשר מדובר על פרק זמן של 5 שנים ולקופת המדינה נגרם נזק של עוד רבע מיליארד שקלים ויש אנשים שהם לא פוצו כמו בעלי מניות, וכאשר מדובר על זה שעד היום הכספים האלה משמשים להעצמה של ארגוני פשיעה ולמימון פעילות פלילית בארץ ובחו"ל, חלק זה בחוות הדעת החסויה ויש גם בגלוי, כתב האישום האמריקאי של איציק אברג'יל שבו רואים לאן ולאיפה התגלגלו הכספים ואיך הם שימנו ארגוני פשיעה״. 

המעילה בבנק למסחר נחשפה בשנת 2002. אלון הורשעה בכך שבמסגרת עבודתה בבנק היא גנבה סכומי כסף בהיקפי ענק, 250 מיליון שקלים, מאז מרץ 1997 ועד אפריל 2002, תוך שהיא עושה שימוש ב- 206 חשבונות פיקטיביים, בבנק שלו רק 1,300 לקוחות.

השיטה בה פעלה אלון: היא העמידה הלוואות גב אל גב ואת כספי ההלוואה משכה לרשותה. מ- 202 חשבונות בנק גנבה אלון ישירות כספים מפקדונות של לקוחות. חשיפת הפרשה הביאה לקריסתו המוחלטת של הבנק. 
רוב הלקוחות שכספם נגנב קיבלו את כספם מבנק ישראל, שהעמיד ״ערבות וולנטרית״ ולמעשה ״קנה״ את החוב של הבנק כלפי לקוחותיו.