נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים יצאה לאחרונה בקמפיין פרסומי הקורא לבעלי עסקים במגזר הפרטי לשפר את הנגישות לכלל האוכלוסייה לעסקיהם, אבל גם מוסדות ציבור רבים מדי בישראל עדיין לוקים בחוסר נגישות לאנשים עם מוגבלות. זאת כשמדובר גם במוסדות המכריזים על נגישות, כזאת שאין לה אחיזה במציאות. 
דוגמה מצערת אחת היא בית ביאליק בתל אביב, הסמוך לבית העירייה הישן בעיר, המשמש כיום בין היתר מרכז תרבות עירוני.

רעייתו של נשיא המדינה השביעי המנוח עזר וייצמן, הגב' ראומה ויצמן, שהיא בעצמה כבדת ראייה, הוזמנה בשבוע שעבר לאירוע הוקרה במקום בנוכחות ראש העיר ונכבדים אחרים לכבוד הסופרת וח"כ לשעבר יעל דיין, אחייניתה של ויצמן ששימשה במשך שנים גם חברת מועצת העיר ת"א-יפו.

באתר העירייה צויין כי קהל היעד של האירוע הוא "אזרחים ותיקים ובוגרים" אבל לא צויינו הסדרי הנגישות במקום, בניגוד למתחייב מהחוק באירועים ציבוריים. כשהגיעה ויצמן לאירוע היא ואחרים הופתעו לגלות שאל המקום מובילות מדרגות ללא כל שיפוע או מעלית לכסאות גלגלים או לאנשים עם מוגבלות בתנועה. 
במכתב שכתבה הגב' ויצמן לעמותת "נגישות ישראל" היא מספרת: "בכניסה למבנה כ-8 מדרגות ללא כל נגישות לכסא גלגלים וקשה גם לקביים. אנשים טובים 'סחבו' כמה נכים למעלה כדי להגיע לבית".

"ראש העירייה חולדאי היה נוכח בערב החגיגי והמקום הוא בחסות עיריית ת"א. גם אני נתמכתי כדי להגיע למקום. אני רואה זאת כחובה להתריע, אני רוצה לעשות יותר אבל מוגבלת ביכולת. ראומה ויצמן". יצויין כי היום (חמישי) יערך במקום אירוע נוסף כשסוגיית הנגישות במבנה טרם באה על פתרונה". 

מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות רבה בהנגשת כל מבנה בעיר לבעלי מוגבלויות והינה בין הרשויות המקומיות המובילות בתחום זה. בית ביאליק, ששופץ ושוחזר מן היסוד, הינו בית לשימור מחמיר ולא ניתן לשנות את החזית שלו. עם זאת נבדקות מספר חלופות לפתרון סוגיית ההנגשה ועד שימצא הפתרון המתאים צוות בית ביאליק ערוך ומסייע בהבנה ובמסירות לכלל המבקרים".

בעירייה מדגישים עוד כי בעשור האחרון היא ביצעה עבודות הנגשה בהיקף של כ-45 מיליון שקלים להנגשת רחובות, גינות ופארקים וחופי הים בהתאמה לצרכי אנשים עם מוגבלויות פיזית, חושית וקוגניטיבית ברמות תפקוד שונות.