זר כי ייקלע לפיד הפייסבוק של האזרח הישראלי הממוצע בימים טרופים אלו, יוכל להעיד בשבועה כי הולכות ונשלמות ההכנות לטקס הגראמי הישראלי מגמת פוליטיקאים, שבו יוענקו בטקס חגיגי ב־17 במרץ פרס הסרטון הטוב ביותר ופרס סרטון הפרודיה הטוב ביותר. אגב, המלצה חמה למקבלי הפרס היא לא להשאיר אותו בשום אופן בדרום בתוך רכב בלי שמירה. פשוט מסתובבים שם אנשים שלא חברים בפייסבוק של נפתלי בנט או דרור פויר ו... הייתי מסביר לכם למה, אבל אתם מבינים לבד, ואני לא יכול לתת לעורך הדין של העיתון לקבל מכתב שנושא את שמי בכותרת ושמכיל ״תביעת דיבה מהסרטים״.



בכל מקרה, את המסר שלי מהסרטונים השונים כבר הבנתי. לא משנה אם אתה ימני או שמאלני, דוס או חילוני, ערבי או מתנחל - כדאי שתהיה לך היכולת להפנים את המסרים המועברים אליך באיכות hd ובאורך של 1:26 דקות ולקבל החלטה. הצבעה למפלגה הלא נכונה עלולה לגרום לנו לסבול ארבע שנים של סרטונים לא מגניבים מספיק. תאמינו לי, זו חוויה שאף אחד מכם לא רוצה לעבור.



קחו למשל את בנט. לא, כבוד עורך הדין, אל תקפוץ. אני בא לשבח אותו. האיש לא מסיים ראיון בערוץ 2 וכבר הוא בעמוד הפייסבוק שלו. ערוך וחתוך כדבעי, עם סגיר ופתיח ולייקים. המון לייקים. כל כך הרבה לייקים הוא מקבל על כל ״שבת שלום, אחים ואחיות שלי״, שלפעמים אני נתקף בפרנויה וחושד שפייסבוק השיקו מוצר שמאפשר להעלות פוסטים עם 2,000 לייקים מובנים בשביל התנופה. לתשומת לב המחלקה המסחרית של פייסבוק, אחלה רעיון יצא לי בשבילכם. אז תנו לייק ותתקדמו.



והשמות של המפלגות. ראיתם את השמות? ״יחד״, ״כולנו״, ״יש עתיד״. מפלגות האווירה באות עם הרבה הליום חם וקצפת מלמעלה. שמות אווריריים שכיף לעכל. לא תאמינו אילו שמות לא פוליטיקלי קורקט היו פעם. היכנסו לאתר הכנסת ולחצו על העמוד ״הסיעות לדורותיהן״. הנה למשל בכנסת הראשונה והשנייה, מפלגת ״התאחדות התימנים בישראל״. אמיתי. עם חברי הכנסת זכריה גלוסקא ושמעון גרידי. אגב, מי שיסביר לי איך גרידי הפך לשם תימני יקבל לחוח וחילבה לבית. אני יודע שלא מעט מכם חושבים עכשיו שאני מבטיח בידיעה ברורה שאין לי כוונה לקיים. אבל אני רק רוצה להזכיר שאנחנו בדיוק בתקופה הנכונה להבטיח הרבה הבטחות, בידיעה ברורה שאין לאיש שום כוונה לעמוד מאחוריהן.



גם ״מפלגה פרוגרסיבית״ שלחה לא מעט נציגים מטעמה לכנסת עד לתום הכנסת הרביעית בספטמבר 61'. ו״מפלגה קומוניסטית ישראלית״, שהיום בטח הייתה נקראת פשוט ״היי, זו שלי״, ו״ליברלים עצמאיים״, שהייתה כנראה המפלגה הראשונה שייצגה את ״הקהילה״, ועוד ועוד. איפה השמות הברורים הללו, ואיפה המכבסה הלוליינית־ מילולית של מפלגות העידן הנוכחי.



בכלל, כל המסחרה הזאת והקמפיינים השונים נראים לאנשים חשדניים כמוני כמו הונאה אחת גדולה, שמטרתה להסתיר את העובדה הפשוטה שיום אחרי ביבי, בוז׳י, נפתלי, ציפי ויאיר יישבו ביחד סביב כוס אספרסו אחת. המקום הנכון להתלונן בו על הונאות הוא כמובן המשטרה, אבל בימים אלו הזהירו אותי ידידי הקרובים שמוטב לי להדיר את רגלי משם. המחסור בניצבים כל כך גדול, שיש מצב להיקלע לוועדת איתור ולמצוא את עצמך מתמנה לרב ניצב בלי שום הכנה מוקדמת, ובלי עורך דין שיוכל להסביר לך איך תוכל להטריד שוטרות ולצאת מזה בשלום.



אבל בסיומו של עניין, אין לנו ארץ אחרת, ולכן אני מציע שנעשה סדר לחודש הקרוב ונציע את הדרך שאיתה נוכל לשרוד בים הלייקים. אני חושב לפתח אפליקציה שתיקח את כל הסרטונים של המפלגות השונות ותערבב אותם לסרטון אחד מושלם. זה ייצא בטח משהו בסגנון ״ציונות זה כולנו השקופים יחד. אז תבחרו בנו כדי שיחד נעשה מהפך ונפסיק להתנצל״.



[email protected]