מפלס הכינרת עמד הבוקר (ראשון) על 212.39-, עלייה של 12 ס״מ מאז יום חמישי האחרון ו-14.5 ס"מ מאז יום רביעי האחרון, אז החלה הסערה האחרונה. ברשות המים מביעים סיפוק בעקבות אירועי הגשם האחרונים, אולם מקווים לגשמי ברכה נוספים בקרוב.

מפלס הכינרת נכון להבוקר, ביחס למפלס השפל השנתי (14.11.2014) - עלייה של 48 ס״מ. המפלס נמצא 61 ס״מ מעל הקו האדום התחתון וכעת חסרים לכינרת מלאה: 3.59 מטר (359 ס״מ).

אורי שור, דובר רשות המים סיפר הבוקר כי ברשות מצפים לעלייה נוספת עקב הפשרות השלגים וכמו כן מקווים לאירועי גשם נוספים הצפויים בימים הקרובים, בכדי שמגמת השיפור תימשך.

"פרק הגשם האחרון היה טוב ויפה. גם במהלך השבוע הבא צפויים גשמים מקומיים שיעלו את מפלס הכנרת, כמו גם אירוע יפה שאנחנו צופים ומקווים לו בסוף השבוע הבא", סיפר שור. לדבריו, עיקר כמות המשקעים נרשמה בין ה-12 ל-13 לחודש, באירוע האחרון. כמויות משקעים גבוהות ביותר ירדו באגן הגליל המערבי, שם ירד סדר גודל של 200 מ"מ גשם בסערה האחרונה, החל מיום רביעי.

מעל הכנרת עצמה ירדו מאז יום רביעי כ-70 מ"מ של גשמי ברכה. עוד סיפר שור כי בעקבות אירוע הגשם האחרון מסתכמות כמויות המשקעים באגנים בצפון הארץ בכ-115-120 אחוז ביחס לממוצע הרב שנתי לעונה זו, בירקון תנינים הן עומדות על 110-120 אחוז ביחס לממוצע, ובאגן החוף עומדות כמויות המשקעים על 120 אחוז ביחס לממוצע הרב שנתי. "אלו נתונים יפים", הוא אומר בסיפוק.

מפלס הכנרת צפוי להמשיך ולעלות בימים הקרובים, עקב התגברות זרימות הנחלים באגן ההיקוות של הכנרת, ובשל הפשרת השלגים אשר צפוייה בצפון רמת הגולן. "בנוסף אנחנו מצפים שהגשמים שנקבל בימים הקרובים יגיעו היישר אל הכנרת ויעשירו עוד יותר את מקורות המים הטבעייים של ישראל", אומר שור.

"החורף הזה טוב בהרבה משנה שעברה, אבל אנחנו מקווים שהוא ימשיך כך. ההתחלה שלו משביעת רצון אבל אסור לשכוח שאנחנו רק באמצע החורף, ולכן אנחנו בהחלט מצפים ומקווים שהמגמה הזו תימשך".