ממשלת ישראל התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבה השבועית הקבועה שלה, כשבמוקד העניינים בחר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתייחס אל אירועי הירי בקופנהגן, דנמרק, בו נהרג לפנות בוקר המאבטח היהודי דן אוזן, בן ה-50.



על רקע הפיגוע בדנמרק דנה הממשלה בתכנית להעלאת יהודי אירופה לישראל. התכנית קוצצה דרמטית מ-1.2 מיליארד ל-180 מליון שקל כשברקע מחלוקת חריפה בין ראש הממשלה לשרת הקליטה סופה לנדבר. משרד המשפטים הורה לפסול את התוכנית המקורית בנימוק שאי-אפשר להגיש תוכנית בהיקף כספי כזה בתקופת בחירות.



בהצהרת הפתיחה אמר נתניהו: "הטרור של האיסלאם הקיצוני באירופה שוב היכה, הפעם זה קרה בדנמרק. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחת הנרצח. שוב נרצחו על אדמת אירופה יהודים רק בשל היותם יהודים. גל הפיגועים הזה צפוי להימשך ובכללו גם התקפות אנטישמיות רצחניות ועלינו להיערך לכך. היהודים זכאים להגנה בכל מדינה ומדינה, אבל אנחנו אומרים להם - ישראל היא הבית שלכם".



נתניהו הוסיף כי הממשלה מוכנה לעלייה מאסיבית של יהודי אירופה ואמר: "אני מבקש לומר לכל יהודי צרפת, בלגיה אוקראינה וכלל אירופה באשר הם - ישראל היא הבית של כל יהודי. היום נביא לממשלה תוכנית לעידוד עלייה בסך 180 מיליון שקל ובהמשך נביא עוד תוכניות ליהודי העולם. ישראל מחכה לכם בזרועות פתוחות". 


על פי נתוני משרד העליה והקליטה והסוכנות היהודית נמצא כי חל גידול משמעותי במספר המתעניינים בעליה לישראל במיוחד מקרב יהודי צרפת ואוקראינה, ובהתאם לכך גם גידול משמעותי במספר תיקי העלייה שנפתחו ובמספר העולים ממדינות אלה: בצרפת, חל גידול משמעותי במספר הפניות למרכז הטלפוני של הסוכנות היהודית -  69 אלף פניות נעשו למרכז הטלפוני בשנת 2013, 84 אלף פניות בשנת 2014 ומעל 11 אלף פניות נעשו בחודש ינואר 2015 בלבד.

כמו כן, חל גידול משמעותי במספר תיקי העלייה שנפתחו - 5,195 תיקים נפתחו בשנת 2013, 11,715 תיקים נפתחו בשנת 2014 ו-1,835 תיקים נפתחו בחודש ינואר 2015 בלבד. באשר לנתוני העולים – בשנת 2012 מספר העולים מצרפת עמד על -1,923. בשנת 2013 – מספר העולים עמד על – 3,263, ובשנת 2014 מספר העולים עמד על 6,658. נתניהו מתכוון לנצל את המומנטום שנוצר בעקבות גל הפיגועים האחרונים ולנסות ולהביא כמה שיותר משפחות לישראל.
 
באוקראינה, חל גידול משמעותי במספר הפניות למרכז הטלפוני של הסוכנות היהודית – 13 אלף פניות נעשו למרכז הטלפוני בשנת 2013, 15,000 פניות נעשו בשנת 2014, ומעל 1,300 פניות נעשו בחודש ינואר 2015. כמו כן, חל גידול משמעותי במספר תיקי העלייה שנפתחו - 3,331 תיקים נפתחו בשנת 2013,  6,644 נפתחו בשנת 2014, ו-568 תיקים נפתחו בינואר 2015 בלבד. באשר לנתוני העולים – בשנת 2012 מספר העולים מאוקראינה עמד על – 2,100. בשנת 2013 מספר העולים עמד על – 1,982, בשנת 2014 מספר העולים עמד על 5921.

נתניהו הודיע: אפעל להקמת רשות לאומית ללחימה בסייבר

לאחר מכן התייחס נתניהו ללחימה בתחום הסייבר ואמר: "בנוסף אנחנו מביאים היום לממשלה החלטה שתבצר את עוצמתה של ישראל בתחום הסייבר. האיום שנשקף בתחום הסייבר יכול לשתק מדינות. זה איום אסטרטגי שיכול להיות משתק ופוגע לא פחות מאיומים אחרים, בתחומים מסוימים אף יותר, ואנחנו חייבים להיות ערוכים אליו ברמה הלאומית וברמה הבינלאומית. בהמשך להקמת מטה הסייבר, שעשינו לפני שנים אחדות, אני מביא היום לממשלה הצעה להקים רשות לאומית לניהול ההגנה הלאומית בסייבר בתחום האזרחי". 

"תחום הסייבר הוא תחום דינאמי, הוא משתנה חדשות לבקרים. אנחנו צריכים גופים שמתמקצעים בתחום הזה, שמחויבים לתחום הזה, שעוסקים אך ורק בתחום הזה, וגם מהווים חוליות קישור ליתר הגופים שעוסקים בתחום זה, חלק מהם באופן חלקי וחלק מהם באופן יותר שלם. ישראל היא מעצמת סייבר. המטרה שלנו היא להמשיך ולשכלל את היכולת שלנו בתחום החיוני הזה, חיוני לביטחונה של ישראל וחיוני לעתידה".

בנט מאחורי נתניהו: "המערב טעה יותר מדי פעמים, נתניהו צריך לנסוע לנאום"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התראיין הבוקר לרשת CNN והתייצב לימינו של ראש הממשלה נתניהו: "אני מביע תמיכה בכוונתו של ראש הממשלה לנאום בקונגרס האמריקאי. תנועת הבית היהודי מתייצבת פה אחד מאחורי ראש הממשלה בשאלת הנאום בקונגרס. לבקש מראש הממשלה לא לדבר זה כמו לבקש מנאשם לא להגיד את דבריו בבית משפט. העם היהודי הופקר פעם אחת בשנות ה-30 ולכן אסור לנו לשתוק. אנחנו לא נהיה כמו צ'כוסלובקיה.

"המערב טעה פעמים רבות כל כך בשנים האחרונות, בעניין מובארק ואחר כך מורסי. איש לא חזה את עליית דעאש. בעבר המערב טעה ומסר את צ'כוסלובקיה כדי לפייס את המשטר הנאצי. ישראל לא תהיה צ'כוסלובקיה". אחר כך התייחס ליחסים עם ארצות הברית והוסיף: "היא ידידתנו הגדולה והטובה ביותר וכך זה יישאר, אבל אנחנו חייבים לשטוח את הטיעון שלנו מול העולם החופשי כדי להסיר את האיום הזה".