פעיל הימין ברוך מרזל עוכב היום (שני) על ידי השב"כ לאחר שהפריע לשיירת ראש הממשלה שהייתה בדרכה ללוויה של השר אורי אורבך ז"ל.



מהשב"כ נמסר כי הרכב ונוסעיו, שביניהם גם ברוך מרזל, הפריע בנהיגה פרועה לתנועת שיירת נתניהו , ולכן עוכב לטיפול על ידי כוח האבטחה. לאחר בירור קצר וזיהוי נוסעי הרכב, הועבר האירוע להמשך הטיפול למשטרת ישראל.


זאת לאחר שבשבוע שעבר וועדת הבחירות המרכזית החליטה  לפסול את מועמדותו של ברוך מרזל מהתמודדתו לכנסת ה-20, ברוב של 17 מול 16 מתנגדים. בעד הפסילה הצביעו נציגי המפלגות - יש עתיד, המחנה הציוני, מרצ והסיעות הערביות. נגד הצביעו הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה.
 
אחרי ההודעה על הפסילה אמר מרזל: "אנחנו לא נירתע מהצביעות של מרצ, מסתימת הפיות של התנועה ושל השמאל, הם לא יעמדו בדרכנו. אנחנו אוהבים את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל". מרזל הביע את בטחונו שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה: "בסוף אשלח זר פרחים למי שפסל אותי. אין לכך שום עילה. העתירה שהוגשה נגדי היא חובבנית, רשלנית ומשהו בין הוצאת דיבה לשקר".  
 
פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר, אמר: "הפסילה הסתמכה על תצהיר כוזב מלא סילופין וגם אם היה בו משהו מהאמת, אין שם שום עילה לפסילה. אני מוחה על הצביעות של השמאל, שהצביעו בעד חנין זועבי אבל רוצים להוציא את מרזל מהכנסת, אין סיבה שהוא לא יהיה בכנסת הנוכחית".
 
בבקשת הפסילה נאמר כי מרזל שולל את קיומה של המדינה כמדינה דמוקרטית, מסית לגזענות ואף מרבה להתבטא בזכות רעיונותיו של כהנא ובזכות דרכה של תנועת כ"ך ולפיכך כשם שתנועת כ"ך נפסלה מהשתתפות בבחירות, כך יש לפסול את מועמדותו מלרוץ לכנסת.