בחודש שעבר נחשף במעריב כי אישה כבת 70 התמוטטה ומתה בסניף קופת חולים כללית, מיד לאחר שקיבלה לנטוסילין,  אנטיביוטיקה המוזרקת אל השריר ומשמשת נגד מגוון זיהומים ודלקות. אז התכשיר הורד זמנית מהמדפים, אולם כעת מתברר כי התופעה רחבה יותר. שלשום (ראשון) משרד הבריאות דיווח על שני מקרי מוות נוספים שנגרמו משימוש בתכשירים של חברות אחרות המכילים את אותו החומר.

בשבוע שעבר נפטרה אישה נוספת, תושבת אשדוד גם היא בשנות ה-70 לחייה, מטופלת של קופת החולים מכבי, אחרי שקיבלה בביתה את הזריקה על ידי איש צוות רפואי של הקופה. היא החלה לחוש ברע, צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים קפלן ושם נקבע מותה. המקרה השלישי התרחש לפני מספר חודשים.
בעקבות האירוע שהתרחש בקופת החולים כללית ועד לתום בירור המקרה, הודיעו במשרד הבריאות על הורדה מהמדפים של התכשיר לנטוסילין שאינו מיוצר בארץ אלא מיובא באישור מיוחד וללא פיקוח. הבדיקה שנערכה במעבדות משרד הבריאות לא העלתה ממצאים חריגים, אולם כעת כשהתברר כי הבעיה נרחבת יותר וכוללת תכשירים נוספים שמכילים את אותו החומר, החליט משרד הבריאות להתיר את השימוש בו למי שאין טיפול אחר עבורו, אך לצמצם את השימוש בחומר כך שיופסק עבור מי שקיימת חלופה עבורו. 
ד"ר אייל שוורצברג, ראש אגף הרוקחות במשרד הבריאות, התייחס למקרה ואמר: "ברור לנו שמשהו מתרחש אבל עדיין לא הצלחנו לשים את האצבע על מקור הבעיה. יש לנו כמה השערות למה המקרים קרו אבל שום דבר עדיין לא מוכח", אומר  עוד מוסיף ד"ר שוורצברג: "אנחנו מתכוונים לקיים בדיקה מעמיקה יותר, עד אז אנחנו מתייחסים להישנות המקרים בחומרה ולכן מעדיפים שמי שיש דרך אחרת לטפל בו לא ישתמש בתכשיר. מצד שני, צריך לזכור כי בשלושת מקרי המוות היו מחלות רקע של אי ספיקת לב והפרעות קצב וייתכן שזה הגורם שמקשר בין המקרים,לכן כדי לא למנוע טיפול מאלו שאין להם אלטרנטיבה, אנחנו משאירים את התכשיר בשוק בינתיים ופשוט מגבירים את הפיקוח".

פרופ' נתן קלר, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות, מוסיף: "כיום מקבלים את התכשיר אלפי חולים, לחלקם הרופאים באמת חייבים לתת אותו אבל יש כאלו שנוטלים אותו משיקולי נוחות, למשל ילדים הסובלים מדלקות גרון שצריכים לקבל אנטיביוטיקה במשך כמה חודשים וזריקה אחת יכולה לחסוך מהם לקחת בתקופה הזאת כדור בכל יום. כרגע לא הייתי רוצה שימשיכו לתת להם את התכשיר בכזו קלות".

בעולם עדיין לא התקבלו דיווחים על נקיטת צעדים דומים, אבל במשרד הבריאות מודים כי ידוע על מקרים נוספים שהתרחשו במדינות אחרות כתוצאה מנטילת התכשירים. יכול להיות שבעתיד הקרוב יופיעו אזהרות ממדינות אירופה בהן מיוצרים תכשירים אלה ושם מערכות הבריאות מגיבות לאט יותר.