״אם סל הסערות״ - כך תיארו אתמול (שני) בשירות המטאורולוגי בבית דגן את התמונה שנראתה על מסכי המכ״ם. על פי התחזית, החל מיום חמישי ירד שלג כבד בהרי הצפון והמרכז ובירושלים. באזור הצפון והמרכז צפויים גשמים חזקים ובדרום ינשבו רוחות עזות וישרור אובך.



החזאי התורן בשירות המטאורולוגי, אורן דוידוף, מסר שגל קור שיגיע מרוסיה, ככל הנראה, יביא לירידה חדה בטמפרטורות ולסופות השלגים, הגשמים והרוחות, שיימשכו עד שבת.



״היום ומחר יהיה רגוע יחסית״, הסביר דוידוף, ״היום יהיה מעונן חלקית ומחר נראה יותר גשם בצפון ובמרכז״.



הסופה הגדולה תחל על פי התחזית ביום רביעי בלילה. ביום חמישי ירד שלג בחרמון, בצפון רמת הגולן ובהרי הגליל והוא צפוי להיערם על הקרקע. אחר הצהריים יחל לרדת שלג גם בהרי המרכז ובירושלים, וככל הנראה גם שם הוא ייערם.



במקביל, ביום חמישי ירדו גשמים חזקים, וסופות רעמים צפויות בצפון, במרכז וגם בצפון הנגב. בשירות המטאורולוגי מזהירים מפני סכנת שיטפונות בערי החוף, בבקעת הירדן, בים המלח ובמדבר יהודה. באזור באר שבע והנגב לא ירד גשם, אבל צפויות סופות חול וישרור אובך.



הטמפרטורות ביום חמישי יהיו נמוכות מהרגיל לעונה: עד מינוס מעלה בצפת, 0 מעלות בירושלים, 7 מעלות בתל אביב ו־4 מעלות בבאר שבע. מזג האוויר הסוער יימשך גם ביום שישי וילווה בכמויות גדולות של שלגים וגשמים ובמשבי רוחות חזקים. השלג והגשם ימשיכו לרדת גם בשישי בלילה ובשבת בבוקר.