אירופה זה כאן: אחרי סוף השבוע עמוס המשקעים שבו הגיע החורף הנוכחי לשיאו - כעת תור הסקי. אתר החרמון ייפתח מחר (ראשון) לגולשים ולמבקרים. מנהלי האתר סיפרו כי "תנאי הסקי מדהימים, ממש כמו באירופה".



בסוף השבוע אתר החרמון לא נפתח למבקרים, בין היתר משום שצוות האתר נאלץ להתמודד עם כמות השלג האדירה שהצטברה במקום: גובה השלג ברכבל התחתון הגיע ל-2.10 מטר ובעליון בין 2.5 ל-3 מטר (!) של הפתיתים הלבנים. אבל לאחר שהמפלסות עבדו "שעות נוספות", האתר מוכן וייפתח כאמור לגולשים ולמטיילים שירצו לחזות בשלג המרהיב. 




 אירופה זה כאן. אתר החרמון הבוקר. צילום: נתיב אוחנה

אתמול שלג ירד בישראל, בעיקר בצפון הארץ, בכמויות משמעותיות. בצפון ירד שלג בשניר, ברכס הרי נפתלי ואפילו בקיבוצי עמק החולה, עד איילת השחר. הוא הגיע אף לנצרת עילית וקריית שמונה. כמו כן, מפלס הכינרת עלה באופו משמעותי מתחילת המערכת הנוכחית - ב-11 ס"מ. המפלס עומד כעת על 212.25- מטר וברשות המים צופים עלייה נוספת של המפלס עם הפשרת השלגים.
 

המפלסות עובדות שעות נוספות בפינוי השלג. צילום: נתיב אוחנה


בתוך כך, משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר אדם שנעדר באזור עין גדי ונחל ערוגות, במזג האוויר הקשה. הנעדר הוא שי נועם, כבן 30, מבנה גופו רחב. גוון עורו כהה ויש לו שיער כהה. גובהו 170 סנטימטרים ויש לו עיניים חומות. כל היודע דבר על מקום המצאו של הנעדר מתבקש ליצור קשר עם משטרת רחובות משרד חקירות בטלפונים: 08-9371500 או 08-9371588 או למוקדי 100 בכל תחנות המשטרה בארץ.


צילום: משטרת ישראל