בדיון  שהתקיים הערב (שני) בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים סוכם על הפסקת העיצומים אשר ננקטו בנושא ההתאמות לתלמידים בעלי לקויות למידה. 



בדיון בו השתתפו נציגי משרד החינוך, משרד האוצר, השלטון המקומי וארגון המורים נקבע כי עובדי ההוראה והיועצות יחזרו לעבודתם לאלתר. 



 לאחר דיון ארוך בבית הדין  נכתב הסכם פשרה שמנוסח כפסק דין. בין היתר נכתב בהסכם  כי מעתה יתוגמלו המורים עבור העבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, היועצות יהיו פטורות ממשימות מילוי הטפסים, וימונה רכז התאמות לכל בית ספר בתגמול. 



עוד סוכם בין הצדדים, כי המורים ירכזו את הטיפול בתיקים של התלמידים עם ההתאמות, לקראת העברתם לדיון בוועדות המחוזיות. בעניין זה התחייב ארגון המורים, כי הטיפול בתיקים יסתיים  עד לתאריך ה- 18.3.2015. ההנחיות אשר פרסם משרד החינוך בראשית שנת הלימודים הנוכחית, תשע"ה, ימשיכו לעמוד בתוקפם, כאשר מערכת החינוך תפעל על פיהם.

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן אמרה לאחר החתימה על ההסכם: "אני מברכת על ההסכם. הוא מבטיח את מימוש זכויותיהם  של תלמידים ואת שגרת עבודתה של מערכת החינוך לקראת בגרויות 2015" . היא הוסיפה כי "ההסכם מהווה הישג גדול, ומהווה בשורה לתלמידים בעלי לקויות למידה, שכן הוא מאפשר להם לממש את זכותם ולהיבחן באופן מותאם ושוויוני בבחינות הבגרות. כמו כן זהו פתרון מיטבי למורים וליועצות". 

יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר למעריב כי "אני מאוד מרוצה מההסכם שנחתם, כיוון שהיועצות שוחררו מעבודת בניית התיקים של הילדים בעלי הלקויות, בבתי הספר ימונו רכזי התאמות במקום היועצות, והן יתוגמלו בגין עבודתן".

ארז הדגיש כי בבתי ספר בהם לא מתקיימת רפורמת "עוז לתמורה" רכזי ההתאמות יתוגמלו אף הם בגין עבודתם עם תלמידים לקויי למידה. "מנכ"לית המשרד התחייבה לקיים עימנו הידברות בכל הנושאים והבעיות שהתעוררו, לפשט את טפסי ההתאמות להקל על עבודתם ולאפשר להם לסיים את העבודה עד ה-18 במרץ".