העימות הטלוויזיוני: כפי שפורסם הערב (שלישי) בערוץ 2, בעוד יומיים יערך בערוץ עימות טלוויזיוני ראשון לבחירות.



בעימות ישתתפו יאיר לפיד, נפתלי בנט, משה כחלון, אביגדור ליברמן, אריה דרעי, זהבה גלאון, אלי ישי, איימן עודה. יעדרו מהעימות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג.



כזכור, הרצוג אמר כי לא יגיע לעימות טלוויזיוני, אם נתניהו לא יהיה נוכח בו וראש הממשלה אמר כי הוא לא מתכוון להגיע לעימות לפני נאומו בקונגרס, כיוון שעליו לטפל בנושא האיראני שגוזל ממנו את רוב זמנו כעת.



כזכור, לפני כשבועיים, פירסם נתניהו הודעה כי הוא ישקול את ההצעה לקיים את העימות, לאחר שישוב מנאומו בארה"ב. מקורביו של ראש הממשלה הוסיפו את התנאים של נתניהו לעימות הטלוויזיוני: הראשון, על העימות להתקיים אחרי נאומו של נתניהו בקונגרס, מאחר וכרגע ראש הממשלה צריך זמן להתכונן לנאום בעניין איראן, שבעיניו הוא גורלי. התנאי השני הוא שמולו יתייצבו הרצוג ולבני יחד, ושיינתן להם את אותו הזמן במצטבר מולו, כלומר, ראשי המחנה הציוני יחלקו את הזמן שווה בשווה בין שניהם.



המחנה הציוני הגיב על דברי נתניהו בנושא העימות: "ביבי מפחד מהרצוג-לבני, מפחד מבנט, מפחד מאיווט ומפחד מכחלון - ביבי מפחד להתעמת עם כל מי שמכיר אותו באמת. אנחנו מוכנים לעימות וללא שום תנאים. אז די לגמגומים, בלי תירוצים, בלי אבל ובלי תנאים- תתיצב כבר לעימות ותן לציבור דין וחשבון על שש שנים עם אפס הישגים".



זהו העימות הטלוויזיוני הראשון שנערך משנת 1999, בו היו איציק מרדכי ובנימין נתניהו, ואליו סירב אהוד ברק להגיע.