תגובת התנועה הרפורמית להצתת המסגד בכפר ג'בעה.


הרב גלעד קריב התנועה, מנכ"ל התנועה :" כאשר ברוך מרזל, יורשו של כהנא, עושה דרכו לכנסת, אין מה להתפלא על עוד בוקר של תג מחיר ועל עוד הצתה של מסגד. אנו קוראים לרה"מ נתניהו וליתר ראשי המפלגות להודיע פומבית שלא ירכיבו קואליציה עם מפלגה בה יכהנו ח"כים כהניסטים."


פר ג'אבה. על פי החשד, מתנחלים אלמונים נכנסו הלילה (רביעי) לכפר הסמוך לבית לחם ופגעו במסגד, כך על פי הדיווח של גל"צ.



חלקים גדולים מהמבנה נמצאו בבוקר שרופים, הקירות היו מפויחים ונמצאו כתובות בעברית עם ציורים של מגן דוד והמילה "נקמה". כוחות המשטרה והמנהל האזרחי עשו את דרכם לאזור.




המבנה השרוף


הפלסטינים מדווחים כי מתנחלים ריססו כתובות והציתו את מסגד ״אל-הודא״ שבכפר ג'אבה. עדי ראייה סיפרו, כי הגיעו לתפילת בוקר וגילו את המסגד עולה באש. המתפללים השתלטו על השריפה ומנעו את השתלטות האש על המסגד.



מהמשטרה נמסר, כי מתארגן כוח של צה"ל ושל חוקרים מהיחידה הלאומנית, כדי להיכנס למתחם הכפר, ולפתוח בחקירה.



ח"כ מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת), הגיב לאירוע ואמר: "מדובר בטרור גזעני מעשה ידיהם של המתנחלים הראויה לכל גינוי, פשע זה ניזון מהאוירה הגזענית נגד ערבים שהימין בישראל יצר אותה, כל מפלגה וממשלה תומכת בכיבוש ובהתנחליות שותפים בפשעים אלה שקוראים להם תג מחיר, ממשלת נתניהו הקיצונית תומכת ומעודדת כיבוש ושנאה נגד ערבים וצריך להחליף אותה".



בתנועה הרפורמית הגיבה גם כן להצתה. הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה, אמר: "כאשר ברוך מרזל, יורשו של כהנא, עושה דרכו לכנסת, אין מה להתפלא על עוד בוקר של תג מחיר ועל עוד הצתה של מסגד. אנו קוראים לראש הממשלה וליתר ראשי המפלגות להודיע פומבית שלא ירכיבו קואליציה עם מפלגה בה יכהנו ח"כים כהניסטים."