30 אלף רצים צפויים לפגוש מחר (שישי) את רחובות תל אביב במרתון המסורתי של העיר. מזג האוויר החם והיבש הצפוי הביא להקדמת ההזנקות לשעות הבוקר המוקדמות.


ההזנקות למרוצים יתקיימו בשד' רוקח - בין גני יהושע למרכז הירידים. המרתון המלא ייצא לדרך בשעה 5.45 בבוקר ושני מקצי חצי המרתון יוזנקו ב־7.20 וב־7.30. במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול לקראת המרתון, טענו המארגנים כי למרות החום הצפוי, אפשר לרוץ את המרוץ והוא יתקיים בתיאום ובאישור הגורמים המוסמכים.

לקראת סיום ההרשמה מסתמן כי השנה יהיו פחות רצים לעומת אשתקד. על פי הערכות, ההקפדה על האישור הרפואי שעל כל רץ להציג, גרמה לפחות נרשמים.

ראש העירייה רון חולדאי, שערך אתמול קבלת פנים חגיגית לרצים מקניה  שישתתפו בריצה, הבהיר שוב כי אין לו בעיה עם קיומו של מרתון ירושלים בסמוך למרתון תל אביב, מה שמונע השתתפות בשני האירועים.

מסלול המרתון יעבור בצירים מרכזיים בתל אביב: שד' רוקח, נמל תל אביב, הטיילת, נמל יפו, שד' רוטשילד, ורחובות הירקון, אלנבי, דיזנגוף, אבן גבירול וקפלן, דרך בגין ודרך נמיר.

כמה פוליטיקאים ירוצו מחר, להגברת המודעות לעמותת "חיים" שפועלת לילדים חולי סרטן: עמר בר לב, דני דנון, יואב גלנט, תמר זנדברג ושרון גל. במרוצים השונים ישתתפו גם 2,000 חיילי צה"ל.

בניסיון למשוך רצים איכותיים מרחבי העולם, הוחלט להעניק פרס כספי בסך 25 אלף דולר לכל מי שיחצה את קו הסיום בזמן של פחות מ־2.09.59 שעות (גברים) ו־2.22 שעות (נשים). אשתקד עמד הבונוס על 5,000 דולר. תמריץ יקבל גם מי שישבור את שיא המרתון של תל אביב, שעומד על 2:14:39 שעות, שאותו קבע רץ מקניה בשנה שעברה.

מי שייהנו פחות מחר אלה הם הנהגים, לנוכח סגירת רחובות רבים לתנועה. בין עשרות הרחובות והצמתים שייסגרו לסירוגין מחר בבוקר בתל אביב: רוקח, בני אפרים, לוי אשכול, ש״י עגנון, פנקס, ארלוזורוב, קפלן, חשמונאים, הרכבת,  כיכר המושבות, חלק מדרך בגין ודרך נמיר, רחוב אלנבי ושד' ירושלים, קויפמן, הרברט סמואל, נמל יפו, דיזנגוף, קפלן, אבן גבירול והרצל.

בנתיבי איילון תתאפשר נסיעה, אבל המחלפים רוקח ומרכז הירידים יהיו סגורים לתנועה עד הצהריים. המחלפים ההלכה ודרך השלום יהיו סגורים עד 10:00.
במד״א נערכים לאבטח רפואית את המרתון. אשתקד העניקו אנשיהם טיפולים, כולל מצילי חיים, ל־85 נפגעים שחשו ברע והתמוטטו במהלך המרוץ. בין היתר, בנקודת הסיום של המסלול (בסמוך לשד' רוקח) יוקם אוהל מרפאה ובסמוך אליו יוצבו שתי בריכות קרח, במטרה לקרר את הנפגעים.

בבוקר המרתון מומלץ לרצים להימנע מאכילת פירות ומוצרי חלב. במהלך הריצה יש להקפיד על אכילה ושתייה לפי תזמון מדויק ולא על פי החשק, במטרה לספק אנרגיה זמינה לשרירים לכל אורך התחרות ולמנוע התייבשות. 
 
 
לקראת המרתון הלילה, סמסומג ישראל מזמינה את הציבור לחנות המעשים שהושקה כבר בתחילת השבוע, בכיכר רבין, היכן שיוזנק ויסתיים המירוץ הלילה. סמסונג, נותנת החסות הראשית של האירוע, ועמותת לתת השיקו מתחם המוקדש לאחריות הקהילתית שמטרתו עידוד ציבור המבקרים לעשות משהו קטן וטוב למען האחר וחיזוק הערבות ההדדית בקהילה.

בחנות המעשים הטובים מוזמנים המבקרים 'לקנות' קאפקייק באמצעות הבטחה למעשה טוב שיבחר לעשות לאדם אהוב או למען הקהילה. "הקמנו מתחם שבליבו 'חנות המעשים הטובים' המוקדש כולו לנושא האחריות הקהילתית של סמסונג דווקא כחלק מאירועי מרתון סמסונג תל-אביב בשל הקשר ההדוק שאנו רואים בין פעילות ספורטיבית לאחריות קהילתית", סיפרה אנה ליפניק-לוי, מנהלת שיווק מותג סמסונג ישראל, ״במרתון סמסונג תל-אביב 2014 השקנו את פעילות 'תעביר את זה הלאה' במסגרתה נאספו בגדים חמים מהרצים על נקודת הזינוק ונתרמו לנזקקים באמצעות עמותות. ההיענות הייתה כל-כך גבוהה והתגובות כה נלהבות שהחלטנו השנה להרחיב את הרעיון ולהעביר הלאה מעשים טובים לקהילה או לאנשים אהובים, ובכך לעודד ערבות הדדית בין אנשים". 
 
מנכ"ל ארגון "לתת", ערן וינטרוב הוסיף, ״מה שיפה במעשה טוב, הוא שכל אחד יכול לעשות כזה, בהתאם לרצונו ויכולתו, ולגרום טוב לסביבה ולעצמו. הקונספט של סמסונג, שהאחריות החברתית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית שלה, לקבל מתנה "ולשלם" תמורתה במעשה טוב, ממחיש היטב את מעגל הנתינה: סמסונג תורמת, אלפי אזרחים מקבלים מתנה, נותנים מעצמם לאלה שזקוקים לכך באמת - ניצולי שואה, ילדים בסיכון ומשפחות באי ביטחון תזונתי ומקבלים שוב - הרגשה טובה וסיפוק כתוצאה מהעשייה למען מישהו אחר. בתוך מציאות קשה של מצוקה כלכלית ועוני, יש בידיים שלנו כוח רב – לאמץ ערכים בסיסיים של ערבות הדדית ונתינה, לעשות טוב באמצעות מעשה אחד קטן ולתרום ליצירת חברה צודקת וטובה יותר.