בפסק דין ארוך ומנומק קבע הבוקר (חמישי) השופט צבי גורפינקל כי ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר קיבל שוחד  בהיקף כולל של 1.9 מיליון שקלים  בצורות שונות ומתוחכמות. השופט קבע שהשוחד ניתן בין היתר באמצעות מתן הלוואות לכאורה שבר לא החזיר, בחברה שהיתה אמורה לפתח מוצר שלא יצא לבסוף אל הפועל. 
בהכרעת הדין ארוכה קבע בית המשפט שהתמורה שבר קיבל  לכאורה לא פגעה באינטרס הציבורי, וכי בפרוייקטים שהחברה רצתה לקדם לא הייתה חריגה מהאינטרס הציבורי. עם זאת, השופט הדגיש כי במתן וקבלת שוחד לא חשובה התמורה אלא עצם המעשה הוא עבירה. לעומת זאת זיכה גורפנקל את בר משתי עבירות של הפרת אמונים, והסביר שכאשר יש עבירת שוחד, אין על התביעה להגיש בקשה של הפרת אמונים. 
אחת לאחת סתר השופט את טענות ההגנה אודות כספי ההלוואות שלטענתה הוחזרו על ידי בר, וקבע בין היתר לגבי מתן אחת מההלוואות: "בר לא דבק בגרסה אחת וזיגזג בין גרסאות שונות. השופט הוסיף כי הסתירות בעדותו של בר אינן מוסיפות למהימנותו ולא מדובר בהלוואה תמימה". 

הפרוייקטים בהם בר הורשע בקבלת שוחד: בית ליר-אור ברמת גן, מגדל התמרים, ובניית מגדל משרדים על גדות איילון במתחם בורסת היהלומים. 
השופט קבע שבר ונותני השוחד היו מודעים לביצוע העבירה, גורפנקל קבע שהטיעונים לעונש ינתנו ב-14 לאפריל, וקיבל את בקשת התובע, עורך הדין טל פרג'ון להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לנוכח ההרשעה החמורה בסעיפים החמורים. הסנגורים התנגדו בטענה כי מדובר בעבירות ישנות, ואין סכנה שהנאשמים ינסו לברוח, אך השופט כאמור דחה את בקשתם. 

"יום עצוב לעיר רמת גן" 
בר נראה נבוך ולא אמר לעיתונאים דבר. עורך דינו נבות תל צור אמר עם צאתו מהאולם: "זהו ארוע קשה לצבי בר, אף אחד לא יוכל לקחת את העשייה והעבר המפואר של בר למען ביטחון המדינה והעיר רמת גן" הוא הוסיף: "בית המשפט קבע שנשמר אינטרס הציבור" 
התובע, עורך הדין פרג'ון אמר עם צאתו מהאולם: "זהו יום עצוב לעיר רמת גן, תושביה ומי שעומד בראשה. בית המשפט קיבל את עמדתינו כי השוחד ניתן במגוון דרכים בארץ ובחו"ל. המדינה השקיעה מגוון אמצעים לפיצוח הפרשה המורכבת, ובית המשפט אימץ את עמדותינו". 
כשנשאל פרג'ון האם תבקש התביעה מאסר בפועל לבר, שיהיה באוקטובר בן 80, אמר: "אני עדיין לא עוסק בנושא העונש". 
בר כיהן במשך 25 שנים כראש עיריית רמת גן, לאחר שלפני כן היה קצין צנחנים ראשי, מפקד מג"ב וניצב במשטרה. הוא נחשב לראש עיר דומיננטי, וכבר במהלך כהונתו החקירה הפכה גלויה בנובמבר 2008, זמן קצר לאחר ניצחונו החמישי כראש עיר. 
ההליכים נגדו נמשכו וכללו חקירות בחו"ל, וחיקורי דין מורכבים. במהלך ההליך כבר נקבעו שתי תקדימים: הראשון היה כאשר בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב פסל את החלטת מועצת עיריית רמת לקרוא למתחם בורסת היהלומים על שמו של בר. השופט קובי ורדי קבע כי כל עוד אין הכרעה בעניינו של בר לא ניתן לעשות את הצעד.  
התקדים השני ו