בישיבת בית נבחרי ההסתדרות היום (חמישי) אושר סכסוך עבודה כללי בדרום הארץ. הסכסוך שהוכרז על רקע משבר תעסוקה חמור ומתמשך בדרום, יחול על כל מקומות העבודה במרחבי הדרום (אשדוד ודרומה), הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. 



 הנהלת כיל הגיבה הבוקר למחאות של ההסתדרות וועד העובדים: "ההסתדרות, וועד העבדים מנסים לכפות באלימות ובכוחנות מסוכנת את שלטון ועד העובדים במפעלים, והם אינם מהססים לפגוע בשגרת חייהם של תושבי הנגב ובטובת רוב עובדי החברה לשם מטרה פסולה ובלתי חוקית זו".



בהנהלה מוסיפים: "ההסתדרות והוועד תכננו מבעוד מועד את מערכת הבחירות כזמן המתאים להוציא לפועל את תכנית ההשתלטות שלהם, ביודעם כי בזמן מערכת בחירות יש להם סיכוי טוב יותר לזכות בתמיכה של פוליטיקאים שונים המבקשים לקושש קולות ותמיכה פוליטית".
 
"לא ניתן למאבק הזה להיעלם" 

 בשבועות האחרונים נקטה ההסתדרות שורה  של עיצומים כאות הזדהות עם 140 עובדים שבכוונת הנהלת מפעל תרכובות ברום לפטר, ולאחר שהמשא ומתן עם הנהלת מפעלי ים המלח, שדורשת מצידה לפטר 400 עובדים, עלה על שרטון. הצעדים הללו הגיעו בהמשך להתנהגות הדורסנית וחסרת הכבוד, לטענת העובדים, של הנהלת קבוצת כלפיהם. 
מפעלי ים המלח מפיקים מחצבים מאזור ים המלח ומספקים חומרי עבודה הנחוצים בין היתר לעבודת מפעלים אחרים מקבוצת כיל כגון תרכובות ברום. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בשבוע שעבר: "לא ניתן למאבק הזה להיעלם. במשך שנים אזור הדרום כולו הופקר והוזנח ויש לשים לכך סוף. פיטורי כל עובד שולחים אותו היישר לקו העוני, ולא ייתכן שאחד המעסיקים הגדולים והמשמעותיים ביותר בנגב מאיימים בפיטורים מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות של הצעדים שלו. לא נרפה, עד שהנושא ייפתר ואיום הפיטורים יוסר".
במאבקם של עובדי מפעל תרכובות ברום שותפים כל מפעלי קבוצת כיל וחברות אחרות שבבעלות עידן עופר והחברה לישראל. כחלק מהמאבק עובדי מפעלי ים המלח כבר נקטו בעיצומים וסגרו בעבר את שערי המפעל תוך מניעת כניסה ויציאה של משאיות המעמיסות חומרים.