מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, ממשיך לנסות ולהתמודד עם הביקורת הקשה בה נמצאת המשטרה ולעצור את הסחרור של הגוף עליו הוא אחראי. 



היום (שני) הגיע דנינו למחוז ש"י ותקף בחריפות את הדרישות כי המפכ"ל הבא יגיע מחוץ לשורות המשטרה. כמו כן הוא הישווה את המשטרה לגופים אחרים וטען כי ההבדלים ביניהם, גם בעניין ההטרדות המיניות, ממש לא גדולים.



"קראתי כתבה שהכותרת שלה היא שהמפכ"ל הבא לא יכול לבוא מתוך המשטרה, שצריך לנקות את האוורות. אני שואל, כמה ציני אתה יכול להיות כדי להיבחר לכנסת, כמה פופוליסט אתה יכול להיות, כמה צורי כמה? אני באמת שואל כאזרח, אתם יודעים עוד כמה חודשים אני אהיה אזרח, אני שואל את עצמי, מה אתם באמת מאמינים, אתם מסתכלים ימינה-שמאלה?" 



"כל הגופים שמתקיפים את משטרת ישראל מסתכלים במראה? הבעיה היא רק במשטרה? הטרדות מיניות המציאו במשטרת ישראל? אני אגיד לכם מה ההבדל, משטרת ישראל שלא כמו הגופים האחרים, באומץ שמה את זה במרכז העשייה שלה והקשב ואמרה -"אנחנו הולכים לטפל בזה, אנחנו הולכים לשנות את הנורמה, אנחנו נעשה משטרה טובה יותר, ערכית יותר ,נורמטיבית יותר" שתהיה דוגמה ומופת לכל המגזר הציבורי במדינת ישראל, זאת משטרת ישראל.



"אין גוף במדינת ישראל שמתייחס באפס סובלנות כמו משטרת ישראל לתופעות האלה, אין אף גוף שנקט בפעולות שמשטרת ישראל נקטה בתקופה האחרונה, ואני מדבר על כל השנים האחרונות זה לא התחיל בחודשים האחרונים. אתמול בארץ הערוצים מדברים על כתב אישום שמוגש בכפוף לשימוע במח"ש אז שמים תמונה של מפכ"ל המשטרה, באמת, אם תבדקו טוב אתם תראו שהחקירה הזאת התחילה כי המדור שמפכ"ל המשטרה הקים זה המדור למניעת הטרדות מיניות הוא זה שאליו הגיעה התלונה, הוא זה שהעביר את החומר למח"ש, הוא זה שדאג שתהיה חקירה ובסופו של דבר החקירה הגיעה לכתב אישום , וקצין הזה לא איתנו, אני שואל- איפה עוד יש דבר כזה?



"המפקדים כאן לא רצו לכנסת, אלא שירתו את המדינה"





דנינו המשיך ואמר: "אנחנו רוצים לשרת את מדינת ישראל באמונה וביושר ממקום של גוף נקי ואני לא אביא דוגמאות, אני אומר כאן באחריות -יש לנו את אחת המשטרות הטובות בעולם ועם ישראל צריך לדעת את זה. להגיד שמהפכ"ל הבא לא ראוי ולא נכון שיבוא מתוך המשטרה? לבטל את העבודה של אלפי קצינים שנתנו את מיטב חייהם ושנותיהם לשירות מדינת ישראל".



"יש כאן מפקדים שביום ובלילה לא רצו לכנסת, אלא שירתו את מדינת ישראל בנאמנות ביום ובלילה, להם להגיד שהם לא יכולים ולא ראויים? המפכ"ל הבא צריך להמשיך את הקו שלנו, הקו שלנו אומר שצריך להילחם בפשיעה, לדאוג לזה שהנתונים של שנת 2014 שעם ישראל צריך לדעת אותם - הכי פחות בתים נפרצו בשנה שעברה במדינת ישראל בעשורים האחרונים, הכי פחות מכוניות נגנבו בשנה שעברה, ב-2014 במדינת ישראל בעשורים האחרונים, הכי פחות אירועי שוד התרחשו בשנה האחרונה, עם ישראל שמע את זה? לא, הוא שמע את כל הסיפורים הצהובים.



"המפכ"ל הבא צריך להמשיך לעשות מה שצריך לעשות לטובת אזרחי מדינת ישראל, להפסיק לבלבל את השכל ולעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב לשרת את עם ישראל".