מחר (ראשון) יפתחו מטפלות המשפחתונים בירושלים בשביתה. הרקע לשביתה , מסבירים בהסתדרות, קשור בהתנערות עיריית ירושלים ומשרד הכלכלה מאחריותם לזכויותיהן ותנאי העסקתן של המטפלות במשפחתונים.  
בירושלים וסביבתה מועסקות מאות מטפלות בכ- 500 משפחתונים, באמצעות עיריית ירושלים וספקים חיצוניים שלה, דוגמת גולד קנופ, בית יעקוב, נאות מרגלית והמתנסי"ם ובאמצעות משרד הכלכלה. על פי הדין קיימים בינן לבין העירייה ומשרד הכלכלה  יחסי עובד מעביד. עם זאת, המטפלות אינן זוכות להכרה כעובדות מצד שני הגורמים הללו. 
פניותיהן בעניין תנאי העסקתן נדחות ומועברות בין הגורמים וכפועל יוצא מכך הן עובדות בתנאים פוגעניים, חשופות להלנות שכר חוזרות ונשנות ולתנאי תעסוקה ירודים במגוון רחב של תחומים.

יודגש כי במהלך השבוע האחרון נקטו המטפלות מידי יום בעיצומים למשך שעות ספורות בלבד. במכתב ההתראה לקראת העיצומים ששלח יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל למנכ"ל עיריית ירושלים, עו"ד אמנון מרחב, ומנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג בחודש ינואר האחרון, נכתב: "ההסתדרות המשמשת כארגון העובדים היציג בקרב מטפלות המשפחתונים, רואה כיצד כתוצאה מהתנהלות העירייה ומהתעלמות משרד הכלכלה כמעסיקות במשותף של המטפלות, הן נותרות ללא כתובת וללא מענה לדרישותיהן הלגיטימיות כעובדות". 
עוד נכתב שם: "על העירייה ומשרד הכלכלה לקחת אחריות על מעשיהן ולהיכנס לעובי הקורה על מנת לפתור את העניין ולהסדיר אחת ולתמיד את תנאי העסקתן של המטפלות. אני קורא לעירייה ולנציגי משרד הכלכלה להיכנס מיידית למשא ומתן עם ההסתדרות בעניין הסדרת תנאי העסקתן של המטפלות."

תגובת משרד הכלכלה: "מנהלות המשפחתונים הינן עובדות עצמאיות ולא מתקיימים יחסי עובד מעביד בינן ובין משרד הכלכלה/ המשרד הינו הרגולטור, הדואג לוודא כי המשפחתונים מספקים סביבה בטוחה וראויה לילדים - אך כאמור אינו מעסיק את מנהלות המשפחתונים".

 "עם זאת, משרד הכלכלה אינו מתעלם מהבעיות אותן הן מעלות ופועל לייצר פתרונות בתחומים השייכים לטיפולו. בין היתר, לגבי עדכון גובה שכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית – הנושא נמצא בתהליכי עבודה. עם זאת, החלטת מנהלות המשפחתונים לשים את ההורים כבני ערובה במאבק הזה – אינה ראויה ואינה לגיטימית ומנהלות אשר לא יפעילו את המשפחתון, יאלצו להחזיר להורים את עלות יום הלימודים".