מחר (שני) יהיה היום השני שבו כ-500 מטפלות של המשפחתונים הכפופים לעיריית ירושלים, המתנ"סים , נאות מרגלית ובית יעקב בירושלים והסביבה  שובתים ולא מפעילים את המשפחתון, במחאה על התעלמות המעסיק מזכויותיהן ופגיעה בתנאי העסקתן.



"יש לי משפחתון כבר שבע שנים, אנחנו מרוויחות לשעה פחות משכר מינימום, מצד אחד אנו משלמות ביטוח לאומי מלא כעצמאיות ומצד שני אנחנו עובדות מטעם העירייה, אולם לא מקבלות תלוש משכורות עם ההטבות הנלוות לשכיר", סיפרה ל"מעריב אונליין" רחל גרינוולד, יו"ר ועד הפעולה של  המטפלות שחברו בקיץ שעבר להסתדרות.

"יש אצלנו מטפלת שעבדה עם דלקת ריאות ולא קיבלה ימי מחלה וכשהיא נאלצה לא לעבוד, ירדה לה המשכורת בימי המחלה. כל דבר שקורה למטפלת היא צריכה לספוג את ההוצאות בעצמה, כולל ימי אבל. אסור לנו לצאת מהבית גם במקרי חירום, ללא עידכון הרכזת האחראית עלינו. לא מובן לנו איך אנחנו נחשבות כעצמאיות בעיני משרד הכלכלה והעירייה ועדיין אנחנו כפופות לכל ההחלטות, כולל בחירת הילדים, הארוחות, מה ללמד את הילדים, רמת השכר מספר שעות העבודה ועוד".
 
לאחרונה, טוענות המטפלות כי בזמן סופת השלג חייבו אותן לעבוד חצי היום ולהחזיר את החלק היחסי להורה ובמקביל משרד הכלכלה יקזז להן במשכורת, לעומת מעונות יום וגנים אחרים שלהם לטענת המטפלות לא הוחזר כסף להורה.

מהעירייה נמסר: "מפעילות המשפחתונים הן עצמאיות ואין בינן לבין עיריית ירושלים יחסי עובד מעביד. מי שקובע את תנאי עבודתן הוא משרד הכלכלה. עיריית ירושלים פנתה למשרד הכלכלה בבקשה שיפעל למניעת השביתה".


ממשרד הכלכלה נמסר: "מנהלות המשפחתונים הינן עובדות עצמאיות ולא מתקיימים יחסי עובד מעביד בינן ובין משרד הכלכלה. המשרד הינו הרגולטור, הדואג לוודא כי המשפחתונים מספקים סביבה בטוחה וראויה לילדים - אך כאמור אינו מעסיק את מנהלות המשפחתונים. עם זאת, משרד הכלכלה אינו מתעלם מהבעיות אותן הן מעלות ופועל לייצר פתרונות בתחומים השייכים לטיפולו. בין היתר, לגבי עדכון גובה שכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית – הנושא נמצא בתהליכי עבודה".