במסגרת החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, הוגשו היום (שלישי) התצהירים מטעם ההגנה בפרשת התביעה של מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי.

את התצהירים הגישו עובדי משרד ומעון ראש הממשלה לשעבר. בניגוד להחלטת בית הדין לעבודה, לא הוגש התצהיר של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כלפיה מפנה נפתלי את רוב טענותיו.

התצהירים הוגשו במסגרת בקשותיו של נפתלי להזמין לעדות חלק מהעובדים, ואת שרה נתניהו עצמה. הפרקליטות כתבה בשעתו לבית הדין כי ניתן להסתפק בתצהיר בלבד וביקשה להגישו לאחר הבחירות. בית הדין אישר הגשת תצהיר קודם לעדות, אולם קבע כי על התצהיר להיות מוגש לפני הבחירות, במועד שנקבע במקור.

הפרקליטות: "הגברת נתניהו תעיד אם יהיה צורך בכך"

בהודעה ששלחה היום הפרקליטות לבית המשפט נכתב: ״מלכתחילה סברו הנתבעים כי אין מקום ואין צורך לזמן את אשת ראש הממשלה למתן עדות בתיק זה וכי ניתן להסתפק בתצהירים שהוגשו". הפרקליטות כתבה לבית המשפט ונימקה: ״אם בית הדין הנכבד יסבור גם כיום, למרות הגשת התצהירים המצורפים, כי יש צורך בעדותה, הרי שמבחינת הנתבעים אין כל מניעה שהגברת נתניהו תתייצב למתן עדות במועד ההוכחות והנתבעים אינם רואים צורך בהגשת תצהיר של הגברת נתניהו מטעמם״.

בין התצהירים שהוגשו עדויותיהם של רן ישי, סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, נעמי מן, ראש אגף משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, איילת קדוש וסגנית מנהלת אגף בכיר (מערכת הביטחון) בנציבות שירות המדינה. כמו כן הוגשו תצהירים של יניב סויסה, מנהל תחום בכיר (משכורת) במשרד ראש הממשלה, שלום שמיר, ראש יחידת מגן במשרד ראש הממשלה, עפרה שמעון עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה ואמנון זכאי, אב בית לשעבר במעון ראש הממשלה.

התצהיר המרכזי ביותר הוא זה של עזרא סיידוף, ששמו הוזכר יחד עם שרה נתניהו, כמעורבים מרכזיים בפרשת מעונות ראש הממשלה. ״לא הייתי עד לגילויי גזענות והתבטאויות גזעניות כאלה או אחרות״, נכתב בתצהיר של סיידוף ביחס לטענותיו של נפתלי להתנהגות גזענית ובעייתית של נתניהו. עוד נכתב בתצהיר: ״נפתלי לא התאים להיות מנהל במעון ולא התאים לשמש כאב בית. הוא לא ניהל את העובדים כמצופה מאב בית, לא סידר את העבודה בצורה שוויונית וסבירה, וככל הנראה משיקולים אישיים דאג לשבץ את עצמו במרבית התורנויות בבית”. 

 

שמעון כתבה כי נפתלי התנכל לה: ״לאורך כל תקופת עבודתי במעון ראש הממשלה התובע פגע בי, זלזל בי, התנכל לי והפריע לעבודתי. ביני לבין התובע היו מריבות רבות ולא פעם בכיתי בגללו ובגלל היחס שלו כלפי. במספר הזדמנויות שונות, לאחר שהכנתי את ארוחת ערב לבני הזוג נתניהו, נודע לי שהתובע זרק את האוכל שהכנתי לפח וטען בפני בני הזוג נתניהו שלא הכנתי ארוחת ערב והציע להם להזמין אוכל מבחוץ. התובע נהג גם כלפי עובדים נוספים במעון בזלזול ובגסות. הוא דחף עובדים, היכה אותם באגרופים וזרק חפצים בבית״.

דבריה נתמכו בתצהיר של עובד אחר, אמנון זכאי שטען: ״בין התובע לבין יתר העובדים במעון ראש הממשלה היו מריבות רבות. התובע נהג לריב איתי ועם יתר העובדים, להפריע לנו במהלך העבודה ולזלזל בנו לעיתים תכופות״.

נפתלי בתגובה: "ראש הממשלה ורעייתו רואים עצמם כעומדים מעל לחוק"

עורכות דינו של נפתלי, נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק אלכסנדר, הגיבו לדברים ואמרו: "היום שבו ראש ממשלה בישראל מחליט יחד עם רעייתו לזלזל בהחלטות בית הדין, ולהימנע מהגשת התצהיר של שרה נתניהו, כפי שקבע בית הדין לעבודה, הוא יום עצוב מאוד לדמוקרטיה הישראלית".

 

"תוהות אנו מה יש לגברת נתניהו להסתיר וממה היא חוששת, שבחרה כך באופן בוטה ומופגן, להתעלם מהחלטת בית הדין ולא להגיש תצהיר. כאזרחיות אנו מוטרדות מאוד מכך שראש הממשלה ורעייתו רואים עצמם כעומדים מעל לחוק, עד כדי התעלמות גסה מהחלטת בית הדין, ולא פחות מוטרדים משיתוף הפעולה של הפרקליטות עם מהלך שכזה".

 

"תמוהה לא פחות היא הפרקטיקה המשפטית שבה בחרה משפחת נתניהו: במקום להתמודד עם הטענות החמורות של עובד על אי כיבוד חוקי העבודה במעון ראש הממשלה, אי תשלום עבור מלוא שעות העבודה, התעמרות והתנכלות תעסוקתית, בחרו הנתבעים לעשות דין לעצמם, ולהכפיש את התובע על לא עוול בכפו, תוך המשך הפגיעה בו".

 

"שום דבר מהדברים ההזויים והמופרכים המיוחסים למני נפתלי בתצהירי הנתבעים אינו קרוב לאמת כלל, והדברים יוכחו בבית הדין לעבודה. גם לו היה קמצוץ דל ביותר של אמת בדברי הנתבעים, אין כל הצדקה להתנהלותם הבלתי חוקית והבלתי מוסרית כמעסיקים במעון ראש הממשלה".

 

אריק רוזנטל, יועץ התקשורת של עורכי דינו של נפתלי מסר בתגובה: "מביך לראות כיצד נוהג ראש ממשלה בישראל. במקום לעשות את מה שמצופה ממנו כמנהיג, ולקחת אחריות על מעשיו שלו ושל קרוביו, הוא הופך את הקורבן לאיש הרע, ופוגע בו בכל העוצמה".

 

"ראש הממשלה הנוכחי הפך את הבריחה מאחריות לשיטת עבודה, לדרך חיים. שרה נתניהו הוכיחה היום  שהיא בהחלט ראויה לתואר 'קיסרית מורמת מעם', שהרי כנראה רק אדם שמרגיש כך, יכול להרשות לעצמו להתעלם באופן מופגן ובוטה כל כך מהחלטת בית הדין בישראל. מני נפתלי הוא איש חזק. ככל שפוגעים בו יותר, הוא רק מתחזק".