כנגד כל הסיכויים: ברק עמר ידע תמיד כי ימשיך את דרכו של סבו, איש משמר הגבול שנהרג, וישרת כלוחם ביחידה. אולם כשהגיע לבקו״ם במשקל של 160 ק״ג התברר לו שבינו לבין הגשמת החלום מפרידים עשרות קילוגרמים.
 
אבל עמר היה נחוש. לאחר ששלטונות הצבא הבהירו לו כי לא ניתן לגייסו עקב משקלו העודף והציעו לו פטור משירות, הוא חזר לביתו, החליט ״לקחת את עצמו בידיים״ ופתח במשטר של תרגילי כושר ושינוי הרגלי התזונה.
 
שבעה חודשים מאוחר יותר שב עמר לבקו״ם לאחר שהשיל 30 ק״ג והדהים את כולם. מחצית המשימה הושלמה, אבל זה לא הספיק כדי שיתגייס כלוחם ולכן הוצע לו לשרת בתפקיד מנהלה.
 
עמר קפץ על המציאה וכיוון שהאמין בדרכו המשיך במתכונת האימונים ואכן, התוצאות לא איחרו לבוא: עשרה חודשים לאחר שהצטרף למג״ב הצליח להגיע למשקל של 90 ק״ג, שאפשר לו להצטרף לשירות כלוחם.
 
עמר שולב במחזור הטירונים נובמבר 2014 וסיים את ההכשרה בהצלחה. החברים בבסיס אייל שבו הוצב תמכו בו לכל אורך הדרך. ״גם כשהיה קשה, כולם עשו הכל כדי שאצליח ואגשים את החלום״, סיפר, ״בלי העזרה הענקית שקיבלתי, הייתי מאבד את התקווה ומשלים עם המצב כמות שהוא״.
 
לדבריו, המפקדים לקחו אותו מדי יום לאימוני כושר ועודדו אותו אף הם. הוא מצדו לא ויתר והשקיע מאמצים כבירים. ״לא פעם ויתרתי על ימי החופשה שלי כדי להתמיד בתוכנית האימונים המפרכת. בשבילי, הדרך במשמר הגבול האירה את החושך״, הוסיף עמר.
 
אתמול הוא קיבל את סיכת הלוחם ודרגת רש״ס ושובץ במערך הלוחמה של משמר הגבול. ״זאת התרגשות שאין כמותה״, סיפרה אמו שרי, ״הוא הנכד היחיד שהלך בעקבות סבו, ואני בטוחה שאם הסב היה פה היום, הוא היה גאה. הכל בזכות עזרתו של רפ״ק גבי יונה (קצין הנפגעים של מג״ב), שעשה הכל בשביל שברק שלי יהיה לוחם״.
 
הלוחם הטרי נשמע אתמול מסופק. ״ניתן להגיד שהחלום התגשם״, אמר, ״כעת אני חושב כבר על היעד הבא - לסיים את השירות הסדיר בהצלחה ולחתום קבע בחיל. ויש לי עוד חלום״, הוסיף, ״להיות קצין במג״ב. ביום שגם זה יקרה, אוכל לומר בוודאות שאין דבר העומד בפני הרצון״.