התהפכות הסירה אתמול בתל אביב: הרופאים בבית החולים וולפסון ממשיכים להילחם על חייה של הילדה בת החמש, שנפצעה אנושות סמוך לנמל.



הילדה עברה את הלילה במחלקת טיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. "היא סובלת מפגיעה קשה במערכת העצבים שלה ואנחנו עדיין בשלבי הערכה של דרגת חומרתה", סיפר ד"ר ציון חורי, מנהל טיפול נמרץ ילדים בבית החולים וולפסון. "הילדה פיתחה מחלה ריאתית ולכן היא מונשמת בשיטה מתקדמת יותר, לאחר שלא הצלחנו לספק לה חמצן באמצעות הנשמה רגילה. גם בשיטה הזו נאלצנו להגיע למצבים קיצוניים כדי לנסות להציל אותה", הוסיף ד"ר חורי.



מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים סיפר על הניסיונות המאומצים להציל את הילדה ואמר: "הצלחנו לייצב אותה בינתיים, אבל היא עדיין בסכנת חיים גדולה. כעת אנחנו שומרים על טמפרטורת הגוף שלה, כי היא מאוד נמוכה, מנסים להעלות אותה בהדרגה ודואגים שיהיה לה מספיק חמצן בדם ולחץ דם תקין".



הוריה של הילדה נמצאים כל העת ליד מיטתה, "הם לא זזים ממנה", הוסיף ד"ר חורי, "חרב עליהם עולמם. הם נמצאים שם, מתפללים ומקווים".



באירוע שהתרחש אתמול מול נמל יפו, התהפכה סירה שעליה היו 11 בני אדם. התאונה התרחשה ככל הנראה בגלל תקלה טכנית.



שניים מהנוסעים נלכדו מתחת לסירה, אשה בת 50 נהרגה, ילדה בת חמש נפצעה אנושות ותשעה נוספים נפגעו קל. הפצועים חולצו ופונו לבתי החולים וולפסון, תל השומר ואיכילוב.