תחנת הרדיו ECO99fm הכריזה היום על פתיחת (חמישי) קמפיין סביבתי רחב לשמירה ולהגנה על פרחי הבר בישראל, שיחל ביום ראשון הקרוב.



הקמפיין המיתולוגי נחשב לאחד המשמעותיים בתולדות המדינה ויזכה למחווה לרגל 50 שנה לקיומו על ידי תחנת הרדיו הירוקה. הפרויקט יימשך כשלושה חודשים, כמחווה לפעילות הנוסטלגית של החברה להגנת הטבע, משרד החינוך וגורמים נוספים, אשר פעלו לחינוך תושבי ישראל לשמירה על צמחי הבר בארץ בעשורים הראשונים של המדינה.



הפרויקט יכלול התייחסות רחבה ברדיו, באמצעות טיפים ירוקים מיוחדים המשובצים לאורך כל יום השידורים, אייטמים עם גורמים שונים, ראיונות עם מדריכי טיולים, אנשי חינוך, המלצות בנושא הגנה על צמחי בר, המלצות לטיולים בארץ, וכמו כן קיום פעילות ניו מדיה נרחבת במסגרתה יתבקשו המאזינים לשלוח תמונות טבע ישראלי.



חגית קמין, מנכ"לית ECO99fm סיפרה: "אנו פועלים ליצירת מציאות שפויה, שונה ואופטימית עבור קהל המאזינים, לצד חינוך לשמירה על הסביבה בה אנו חיים. פרויקט זה מתווסף לרשימת פעילויות שהתחנה מבצעת לאורך השנה, הן בתחום האקולוגי והן בתחום המוזיקלי".



"צא לנוף אך אל תקטוף"



עד אמצע שנות השישים נהגו אזרחי המדינה הצעירה לקטוף ולקנות צמחי בר כדי לקשט את ביתם ולשלוח לקרוביהם בתפוצות. בשנת 1964 עוגנה בחוק החובה לשמור על ערכי טבע ולפעולת החקיקה הצטרפו מאמצים של גופים ירוקים ומוסדות חינוך. הקמפיין שסיסמתו הייתה "צא לנוף אך אל תקטוף" נחל הצלחה מרשימה והשפעתו נותרה שנים רבות. כיום ניכרת ירידה במודעות הציבור לפרחי הבר, משפחות ומטיילים רבים אינם מכירים כלל את הזנים הייחודיים בישראל. בנוסף, ההאצה בבניה והעיור מהווים גורם המאיים על צמחי הבר.