קבוצת "לא לתת", שנפתחה לאחר הבחירות, עוררה סנסציה ציבורית ברשת. לפי מקימי הקבוצה, בחירתם הפוליטית בבנימין נתניהו של תושבי הפריפריה והשכבות החלשות גרמה להם לפעול להפסקת הסולידריות ועם התרומות לנזקקים. אך יש מי שהגיבו בצורה שונה, והקימו אתמול (חמישי) את הקבוצה שאמורה לתת קונטרה ל"לא לתת". 



צעירים החליטו לפתוח את קבוצת הפייסבוק "כן לתת"- והחליטו לפעול ככל שביכולתם על מנת לעזור לנזקקי ישראל. בראיון ראשון הם מספרים על רגשותיהם ומטרתם. עו"ד שרון רינטוביץ, ממקימות העמוד, סיפרה ל"מעריב-אונליין": "הקבוצה הוקמה כקונטרה לקבוצה של 'לא לתת'. לא יכלנו לשבת באפס מעשה לאחר שהאנשים הללו (מקימי "לא לתת") הגיעו לרמה כזו של נקמנות. החלטנו שאנו רוצים לשנות את זה, להפשיל שרוולים ולצאת לעזור. אנחנו רוצים לתת מענה לאנשים שרוצים לעזור ולא יודעים איך. אנחנו חיים היום בעולם שבו הכל נגיש באינטרנט והעולם נהיה ויראלי אז זה יותר קל".



עו"ד רינטוביץ הדגישה: "גדלתי בבית חילוני אשכנזי, לנו לא אכפת מפוליטיקה כשתורמים, מי שצריך עזרה יקבל אותה ואנחנו לא דורשים שום עזרה כספית או משהו אחר. אנחנו ניתן כל דבר לכל אחד שצריך את זה. הפילוג הוא מה שהכעיס אותנו ולא צריך להעניש אנשים בגלל דעותיהם הפוליטיות".

בין מקימי הקבוצה נמצא גם עו"ד בנימין מלכא, שהתייחס גם הוא לאופי הקבוצה: "זוהי לא קבוצה פוליטית והיא ניתנה כמענה ל'לא לתת'. אנו מקבלים את כולם ללא הבדל כלשהו. במקום שאין נתינה אנו נבוא וניתן את הנתינה הזאת". 

איך הגבתם כשראיתם את מה שקורה עם קבוצת "לא לתת"?
"אכפת לנו, לא ניתן שבעם שלנו בן אדם לא יקבל את הסיוע לו הוא זקוק בגלל דעותיו הפוליטיות. לא ייתכן שנדפוק על הדלת של משפחה עם שק קניות ונשאל אותם מה עמדתם הפוליטית ונחליט אם להעניק להם או לא על סמך בחירתם הפוליטית. אני לא רוצה שנתעורר במלחמה הבאה חלילה וחס ונסע לתרום ויומיים אחרי זה נתכתש על ריבים פוליטיים".
 
"גדלתי בשכונות בטבריה ומשם צמחתי ועליתי ואני לא שוכח מאיפה באתי. בשביל לראות מצוקה צריך רק לפתוח את החלון וזאת המשימה שלי כרגע. אני מקווה שיצא מזה טוב. ובשבילי אם אדם מבוגר יקבל ארוחה לחג אז מבחינתי אני ניצחתי וזאת ישראל האמיתית וככה חינכו אותי".
 מעוניינים לתרום לקבוצה? ניתן להתקשר לעו"ד בן מלכא: 0506398477 או להיכנס לעמוד הפייסבוק של "כן לתת".

ואיך הגיבו ברשת ל"לא לתת"?

כאמור, הרשת געשה עקב הקמת עמוד הפייסבוק "לא לתת". עיתונאים רבים לצד חברי כנסת ועד לאזרחים פרטיים הביעו את דעתם. ריכזנו עבורכם את התגובות הטובות ביותר: