קרטון שזז בכוחות עצמו. זה כביכול  מה שגילו שוטרי תחנת ראש העין שהגיעו הערב (רביעי) לאלעד, העיר שבתחום השיפוט של התחנה, בניסיון לאתר פעוט בן ארבע שנראה משוטט סמוך למרכז המסחרי.  כשהתקרבו אל הארגז הנייד, זיהו בתוכו את הפעוט כשהוא מבוהל ובמצב הזנחה מצער ומעורר רחמים. 
הכל החל בקריאה שנתקבלה בשעות הצהריים בתחנת המשטרה בראש העין מאזרחים שזיהו פעוט כבן ארבע כשהוא משוטט לבדו ללא השגחה וללא ליווי. השוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות בניסיון לאתרו כשלפתע נדהמו לגלות קרטון המתנועע בכוחות עצמו לכאורה.
השוטרים אספו את הילד אל חיקם והובילו אותו לתחנה בניסיון להעניק לו תשומת לב ובעיקר עזרה. "השוטרים סיפרו עם דמעות בעיניים את הזעזוע שחוו ממש כך. לדבריהם הם הגיעו למקום כשבראש שלהם לחפש אחר פעוט שנעלם לכאורה. בפועל הם זיהו קרטון שמתנועע מולם וכשהתקרבו לעברו הבחינו לתדהמתם בפעוט כשהוא במצב הזנחה נוראי על כל המשתמע מכך. להערכתם מדובר בפעוט שבילה בקרטון את היממה האחרונה לפחות אם לא מעבר לכך והנושא בבדיקה כרגע. לדבריהם מדובר במחזה איום ומזעזע שהותיר אותם פעורי פה לנוכח מצבו של הילד" אומר גורם בכיר במשטרה המעורב בפרטי החקירה.

בתחנת המשטרה ניסו השוטרים ללא הצלחה לתקשר עם הפעוט ורק אחרי שהגישו לו לאכול ורכשו את אמונו הם החלו ללקט את חלקי הפאזל בסיפור האיום הזה.  רק בחלוף כארבע שעות איתרו השוטרים גם את אביו של הפעוט צעיר בשנות ה – 30 לחייו והוא הובל לחקירה בתחנה בחשד להזנחת קטין חסר ישע.
בחקירתו מסר האב גרסה שבשלב זה לא מסתדרת עם הערכת החוקרים. לדבריו בנו הגדול יותר הלך להחזיר את הפעוט מהגן ומאז בעצם הוא נעלם כשהיו בדרכם מהגן חזרה הביתה.
אלא, שהפעוט היה ברשות החוקרים כבר משעות הצהריים המוקדמות כך שטענות האב לכאורה אינן מתיישבות עם הממצאים שבידי החוקרים.
כדי לבחון את המשך הפרשה ניגשו בשעות הערב המאוחרות חוקרים מהתחנה בליווי שתי פקידות סעד מעיריית אלעד לביתה של המשפחה וזאת כדי לאמוד בין היתר את הלך ההתנהלות בתוך הבית לפני שינקטו בהליכים ויקבעו מעמדו של הפעוט וכן ארבעה אחיו הנוספים. החקירה נמשכת.