בעקבות ההרשעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת "מעטפות הכסף", התייחסו היום (שני) בארגון הפרקליטים להקמת גוף הביקורת עליהם: "הכרעת הדין הוכיחה עד כמה חשוב שפרקליטים יפעלו ללא מורא, גם כשמדובר בגורמים בעלי עוצמה".



כמו כן, התייחסו הפרקליטים לכך שזיכויו הקודם של אולמרט, זירז את הקמת גוף הביקורת על הפרקליטות: "לצערנו, בהקמת גוף זה ניצחו אותם אינטרסנטים שפעלו להחלשת הפרקליטות ולפגיעה בשלטון החוק. אנחנו קוראים לכל מי ששלטון החוק חשוב לו לעשות כל מאמץ כדי למנוע את המשך הפגיעה והרדיפה האישית בכלי חסר גבולות, המשמש לניגוח של הפרקליט בגין עבודתו הציבורית".



הרשעת אולמרט: הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה



כאמור, בית המשפט המחוזי הרשיע את אולמרט בפרשת טלנסקי. בכך הפכו השופטים את החלטתם הקודמת לזכות את ראש הממשלה לשעבר, שהורשע בסעיפים של הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



השופטים קבעו כי בהקלטות ובעדות של ראש לשכתו של אולמרט לשעבר, שולה זקן, יש כדי לשנות את ההחלטה הקודמת של בית המשפט, ביולי 2012, לזכות את אולמרט מהחשדות בפרשה.



בשנת 2013 הוקמה הנציבות לביקורת על הפרקליטות, בראשה עומדת השופטת בדימוס הילה גרסטל. הגוף הוקם לאחר שנשמעה ביקורת ציבורית על ההחלטות שקיבלו היועמ״ש ופרקליט המדינה, בין היתר בפרשת טלנסקי.



ביולי 2012, לאחר שזוכה אולמרט, הביקורת החריפה. ומעט לאחר מכן הודיע היועמ״ש, יהודה וינשטיין על הקמת מערך הביקורת. וועדה מקצועית שהקים המליצה - גוף ביקורת מערכתי ולא אישי שכולל ביקורת על היועמ״ש. וינשטיין הקים גוף ביקורת שבוחן גם את ההתנהלות האישית של הפרקליטים אך לא את התנהלותו שלו.



יחימוביץ: "טוב שהמחוזי תיקן את ההחלטה"



במערכת הפוליטית נשמעו תגובות קשות על הרשעתו של אולמרט. ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) כתבה כי לא היה צריך את כל אופרת שולה זקן כדי לקבוע שמאות אלפי שקלים שהועברו במעטפות מזומנים לשימושיו הסודיים והמפוקפקים של אולמרט, ראש ממשלה לשעבר - "זו שחיתות חמורה ומעשה פלילי, וכי מדובר בזוהמה גדולה מאוד של הון ושלטון".
 
חברה למפלגה, מיקי רוזנטל, כתב בפשטות: "הצדק נעשה", והביא שוב דברים שכתב לפני שלוש שנים, לאחר זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, בהם קרא לערער על הזיכוי. 

"הרשעתו של אהוד אולמרט היא נורה אדומה לכולנו אשר מסמנת באופן ברור מה מותר, מה אסור ואיפה עובר הגבול", כך כתבה ח"כ מירי רגב בפייסבוק. רגב הוסיפה: "על נבחרי הציבור לנקוט בזהירות יתרה בכל הקשור לפעילותם, הקו המנחה חייב ברור, נבחר ציבור בא לשרת את בוחריו, להיות להם פה וקול ולייצג נאמנה את עמדותיהם בתחומים השונים".