הבוקר בספארי ברמת גן נפתח כהרגלו, כבכל יום נהנו החיות מהשמש החמימה עד שלפתע החלה דרמה משפחתית. אמליה, גורילה בת שלוש, נפלה מהחצר הפתוחה לתוך תעלה המפרידה בין הגורילות למבקרים. אמילה נפלה ונלכדה בעומק של כחמישה מטרים. עם היוודע הדבר לאחותה, איינה, היא מיד נחלצה לעזרתה.
איינה, האחות הגדולה בת השמונה, ניסתה לסייע לאמילה וירדה בעצמה לתעלה כדי להעלות את אחותה אל החצר. בתושייה גדולה הניחה איינה את אמליה על כתפיה במטרה להעביר אותה למקום מבטחים. במהלך מבצע החילוץ נבהלה איינה מחוטי החשמל שבמעלה התעלה ומיד ירדה למטה. בניסיון השני עלו שתיהן לצד השני של התעלה ועברו לצד של הקהל. משם הצליחה איינה לחזור מיד לחצר, בעוד אמליה נשארה בחוץ, ליד המבקרים.
המטפלים שהבחינו בדרמה הגדולה, מיהרו לסגור את השביל למבקרים. נורה חץ טשטוש לכיוונה של אמליה, שאיפשר למטפלים לתפוס אותה.

אמליה המורדמת על הידיים של רועי יסני המטפל, בדרך למנוחה בבית הלילה. צילום: יונתן סמוכה
 
לאחר האירוע הטראומטי, הוכנסו כל הגורילות לבתי הלילה והתאחדו עם אמליה. המטפלים ערכו סריקה מקיפה בחצר, בדקו שהכל תקין ולאחר שאמליה התאוששה, כל הגורילות יצאו לחצר.
לכל אורך מבצע ההצלה, לוקאס, אב המשפחה שהינו הזכר שליט, היה נסער מאוד, צפה במתח במתרחש והמתין לחזרת הבנות. כעת לוקאס האב יכול להירגע, השגרה שבה לספארי והבנות, איינה ואמיליה, ממשיכות לבלות בחצר ולא זזות אחת מהשנייה.