הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשה שזכתה לשם מעטפות הכסף, הביאה לסוג של אנחת רווחה בקרב אנשי פרקליטות המדינה, שהיו חשופים במשך שנים להתקפות מצד מקורביו של רה"מ, בעיקר לאור ההסכם שנחתם עם שולה זקן, שהספיקה כבר לרצות את מאסרה ולהשתחרר מהכלא.

פרקליט המדינה, שי ניצן, אמר בתגובה להכרעת הדין כי "זהו רגע חשוב לשלטון החוק. מדינה שבה התביעה הכללית יכולה לנהל תיקים נגד ראש ממשלה לשעבר ברמה המקצועית הנדרשת, ולהתייחס אליו כאחד האדם, ומדינה בה בית משפט מרשיע ראש ממשלה לשעבר, היא מדינה שיש מה להתגאות בה והיא מדינה שכל אחד יכול לדעת ולחוש שהיא מתייחסת באופן שוה לכל אחד מאזרחיה״
פרקליט המדינה הוסיף על הסדר הטיעון עם שולה זקן כי: "למרות שהייתה החלטה לא קלה, סברנו שהחומר שהעבירה זקן נחשב לחובה וכי יש להציגו לבית משפט ולציבור. היום הוכח שהיה זה צעד מוצדק מאין כמותו״. 
שי ניצן התייחס לביקורת על הפרקליטות ואמר: "במשך השנים הותקפה הפרקליטות, לרבות התקפות אישיות. הייתה טענה שהפרקליטות הפילה ראש ממשלה מכהן, ללא שום עילה וממניעים שלא ענייניים, טענה שהוכחה היום כמופרכת לחלוטין. נדמה לי שיש התקפות אישיות שלא ראוי להשתמש בהם. אני חושב שפרקליטים פעלו כהלכה ולא הייתה הצדקה להתקפות האישיות האלה. יש כאן מדינת חוק וראוי להתגאות בכך״.


כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (שני) את אולמרט בסעיפים של הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בהכרעת הדין כתבו השופטים: "הנאשם נמנע מלהעיד בשלב זה וקבענו כי ההימנעות משמשת חיזוק למשקל הראיות של התביעה. השופטים קבעו כי נוכח הממצאים העובדתיים החדשים, אנו משנים את מסקנותינו בהכרעת הדין וקובעים כי היסודות העובדתיים של עבירת מרמה הפרת אמונים הוכחו, הן הרכיב העובדתי והן הרכיב הנסיבתי".
 
השופטים התייחסו גם למתחם הענישה וציינו כי לפי סעיף 415 לחוק העונשין, "המקבל דבר במרמה דינו שלוש שנות מאסר ואם בנסיבות מחמירות - 5 שנים".

כזכור, התפנית במשפט הגיעה עם עדותו הדרמטית של טלנסקי, שכללה אמירות כגון: "בעת המירוץ לעיריית ירושלים אמרתי לאולמרט שאעשה כל שאוכל כדי שייבחר במקום טדי קולק. ביקשתי לתת צ'ק אבל הוא לא הסכים לקבל צ'קים, רק מזומן. באירועים לגיוס כספים היו משאירים מעטפות על הכיסאות ותורמים היו משאירים תרומה למארח, ואני הייתי נותן לו את זה בבוקר שאחרי או שהייתי מביא את זה לירושלים לשולה זקן”.

העדות הדרמטית, שתפסה כותרות בכל אמצעי התקשורת הובילה, בין היתר, להתפטרותו של אולמרט מראשות הממשלה, ולהגשת כתב אישום נגדו, שבמרכזו קופת המזומנים שישבה אצל מקורבו: עו״ד אורי מסר.