עשרות עובדי מקדונלדס ונערי הנוער העובד והלומד הפגינו היום (שלישי) מול סניף הרשת ברחוב אבן גבירול בתל אביב, במחאה על כך שההנהלה מסרבת לשבת איתם למשא ומתן. הנערים כבלו עצמם בשרשראות ברזל וקראו לבעלים של הרשת, עומרי פדן, "להוציא אותם מעבדות לחירות".

"אני לא מבין למה ההנהלה לא מדברת איתנו", אמר עובד הרשת שנכח בהפגנה. "ההפגנה הזו היא רק ההתחלה, בקרוב נגיע לכל עיר בארץ". בהסתדרות הנוער העובד והלומד, המובילה את מאבק העובדים, הבטיחו להמשיך עד שייחתם ברשת הסכם קיבוצי, כפי שנחתם ברשתות בורגר ראנץ' ופיצה האט.

"באנו הנה לדרוש את הזכויות שלנו. אנחנו קוראים להנהלת מקדונלדס להוציא את העובדים מעבדות לחירות. אנחנו לא מבקשים הרבה, בואו לדבר איתנו", קרא איתמר דוברוב, המלווה את המאבק. 
המפגינים נשאו שלטים שקראו להנהלה לחתום על הסכם קיבוצי, תופפו בתופים ושרקו במשרוקיות. עובדי מקדונלדס שוחחו עם העוברים והשבים, שגילו עניין רב בהפגנה, וזכו לתמיכה גדולה במאבק. לקוחות מעטים בלבד נכנסו לאכול בסניף בזמן ההפגנה, למרות שעת הצהריים הנחשבת לעמוסה יחסית. כנראה בשל החשש מהמחאה, הנהלת מקדונלדס שלחה לסניף את אחד המנהלים הבכירים ברשת, שצילם את המפגינים כל העת. עם סיום האירוע התפזרו העובדים והפעילים ללא תקריות מיוחדות. 
סכסוך העבודה במקדונלדס נמצא הערב בהכרעה בעתירה שהגישו העובדי מקדונלדס והסתדרות הנוער העובד נגד פדן והנהלת הרשת. העובדים תובעים את ההנהלה על כמיליון שקלים וחצי בעקבות פגיעתה בהתארגנות, התעמרות בעובדים שהצטרפו לוועד וניסיונות לסכל את המאבק. במהלך הדיונים המשפטיים הודה פדן במעשים שיוחסו לו, אולם טען כי אין בכך עבירה על החוק.