שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חלאד כבוב, גזר היום 68 חודשי מאסר בפועל על אילן מורגן, שהורשע בעבירות שונות של הונאה במגזר החרדי. על מורגן נגזר גם קנס של 25,000 ש"ח ופיצוי למתלוננים בגובה שלושה מיליון ש"ח.



בית המשפט אימץ למעשה את הסדר הטיעון בין מורגן לפרקליטות, במסגרתו הודה והורשע מורגן בעשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שלוש עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירת מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירת גניבה בידי מורשה, שלוש עבירות של הנעה בדרכי תרמית לפי חוק ניירות ערך ועשרות עבירות על חוק איסור הלבנת הון.



כזכור, לאחר שריצה מורגן עונש מאסר בארה"ב בעבירות שונות בשוק ההון, הוא שב ארצה ושינה את שמו, תוך שהוא חוזר אל דרכו העבריינית, והחל בתכנית הלוואות למגזר החרדי מתוך משרדי בית השקעות, כאשר הוא מבטיח למלווים תשואות דמיוניות ומובטחות לכאורה של 24-36 אחוזים בחודש. כל זאת, תוך שאינו מגלה דבר על עברו הפלילי.



גם לאחר שנתפס, ובזמן שמתנהל נגדו הליך פלילי, המשיך מורגן ופתח חברות פיקטיביות בקנדה, אותן רשם למסחר בפרנקפורט, באמצעותן גזל כספים, כך על פי כתב האישום. ״מורגן גזל את כספם של לקוחות בית ההשקעות אפולו, אשר נתנו כספם לניהול תיקי השקעות, ולא ידעו כי רוכשים עבורם מניות של חברות בבעלות הנאשם, שהוא נושא משרה בהם ושלאמיתו של דבר חסרות כל תוכן של ממש״, כך נכתב בכתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין מאור ברדיצ'בסקי ויוני לבני מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).



ביהמ"ש קבע בגזר הדין כי מדובר במעשים מכוונים: ”אין ספק ולא יכולה להיות מחלוקת בדבר העובדה שמדובר במסכת מעשים מורכבת, סבוכה, מרמתית שנעשתה על ידי מי שתכנן מעשיו בקפידה ותחכום. תחילה הוא שינה את שמו, פתח חברות ריקות מכל תוכן פעילות כלכלית, חברות ערך פיננסי ובשלב מתקדם יותר רכש חברה לניהול תיקים והציג בפני לקוחות אותה חברה מצג כוזב, כדי לשכנע אותם לרכוש את מניות החברות הזרות. כל זאת ביודעו היטב כי בעשותם כן הם שמים את כספים על קרן הצבי ואין שום סיכוי שהם יוכלו לקבל את כספם חזרה".