פרשה חמורה שחשפה תעשייה של סחיטה באיומים בענף הבנייה והנדל"ן בפתח תקווה הגיעה לסיומה.



הבוקר (חמישי) הוגש בבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד יוסי גנגינה (41) ונאשמים נוספים בגין שורה של עבירות לרבות סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, סחיטה בכוח והלבנת הון.
בחקירה נאספו נגד גנגינה ראיות לכאורה בחשד שעמד בראש התארגנות שסחטה באופן שיטתי ועקבי, לאורך שנים, קבלנים ובעלי קרקעות באיזור פתח תקווה במסווה של שירותי שמירה תוך הטלת אימה עליהם. 
 

מהחקירה עלה חשד למספר אירועי סחיטה באיומים בהם היה מעורבים, על פי החשד, גנגינה ואנשיו, לרבות יצירת קשר עם בעלי חברת שמירה שהועסקה באתר בניה בפ"ת ודרישה שיוציאו את השומר שלהם מאתר הבניה בכדי לתפוס את מקומם. 
על פי החשד, באחד המקרים גילה קבלן שגנגינה מבצע את עבודות העפר באתר שלו, למרות שחתם חוזה עם חברה אחרת.עוד עולה מכתב האישום כי גנגינה דרש סכום כסף נוסף על העבודה, וכאשר סורב חסם את הכניסה לאתר עם טרקטור ופינה את הכלי רק לאחר ששולם לו סכום כסף. 
 
באירועים אחרים גילתה בעלת קרקע בפ"ת כי הונח מבנה עץ בשטחה, וכאשר ביקשה למכור את הנכס הובהר לה שיש עליה לשלם פיצוי עבור שמירה על השטח. 

 "אתה רוצה שקט או בלגן" 

באירוע אחר גילו בעלי קרקע בפ"ת כי הונחו בשטחם שני קרוואנים ובמקום נשפכה כמות גדולה של פסולת בניין. על פי החשד, לאחר דין ודברים סוכם כי הנאשם יפנה את הפסולת שהוא עצמו הביא אל המקום, תמורת סכם כסף נכבד ביותר. 
 
במקרה אחר, על פי החשד, הודיע החשוד לבעלי מבנה נטוש כי עליהם לחתום אתו על חוזה לפיו ישמור עבורם על המבנה, וכאשר ירצו למכור את הנכס ייזכה לאחוזים מהמכירה, תוך שהוא מאיים על בעלת המבנה כי הוא יודע איפה היא גרה ומי הילדים שלה. בהמשך בנה הנאשם משרדים על השטח ותאי מגורים לעובדים זרים, ובנוסף כרה אדמה בשטח ללא היתר. 
אירוע נוסף התרחש כאשר הנאשם הודיע לקצין בטחון של חברת בנייה, כי מי ששולט בתחום השמירה באיזור זה הוא וקרא לעברו "אתה רוצה שקט או בלגן?".      
 
מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את הימ"ר שהובילה את החקירה  והוסיף "קבלנים ובעלי נכסים ייבנו בפתח תקווה ובכל מקום אחר בלי פחד ובלי דרישות לתשלום דמי חסות במסווה של שירותי שמירה" .