ארבעה חודשים לאחר האסון האקולוגי שבו זרמו מיליוני ליטרים של נפט שחור שגרמו לזיהום חמור של הקרקע בשמורת הטבע עברונה, תפתח השמורה לכניסת מבקרים במהלך חול המועד פסח.



על פי הודעת המשרד לאיכות הסביבה, בדיגום האוויר האחרון שביצע המשרד להגנת הסביבה באזור, לא נמצא זיהום אוויר שחורג מהתקנים. במהלך התקופה האחרונה הייתה ירידה עקבית בערכי זיהום האוויר באזור.



בארבעת החודשים האחרונים השמורה הייתה סגורה למבקרים וצוותים של המשרד להגנת הסביבה עבדו באזור בכדי לטהר את הקרקע המזוהמת. בדגימת האוויר האחרונה שנערכה במקום לפני עשרה ימים, נמצא שזיהום האוויר באזור לא חורג מהמותר ולפיכך ניתן לפתוח את האתר להגעת מבקרים.



בהודעה שפרסמו בנימין נתניהו, שמשמש כעת כשר איכות הסביבה, וסגנו, אופיר אקוניס, נאמר: "טיפול מהיר ומקצועי שהענקנו לשמורה, מיד לאחר דליפת הנפט מצינור קצא"א, הביא לתוצאות חיוביות כך שהשמורה נקייה ובטוחה. כעת הציבור מוזמן בהמוניו לטייל ולהנות. במקביל ימשכו פעולות הניטור ושיקום השמורה".

ראש הממשלה והשר הממונה על הגנת הסביבה, בנימין נתניהו, אמר על פתיחת שמורת עברונה: "בביקורי במקום, כמה ימים אחרי דליפת הנפט, הנחתי לבצע כל פעולה כדי להבטיח את שלום הציבור ולעשות כל מאמץ לדאוג להגנת הסביבה. ביצענו שורת פעולות והקצנו את המשאבים הדרושים כדי להגן על השמורה הנפלאה הזאת".

עוד אמר נתניהו: "אני מודה לסגן השר אופיר אקוניס על הטיפול הנחוש והיעיל, לנציגי המשרד להגנת הסביבה שעבדו בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים ובהם רשות הטבע והגנים, רשות הכבאות,משטרת ישראל ורשות הניקוז אילת והערבה. כולם פעלו יחד לשקם את הנזק שנגרם, תוך פינוי הקרקע המזוהמת. אני קורא לאזרחי ישראל לשוב לטייל באזור, ובארץ ישראל כולה. חג שמח לכולם".
 
שמורת עברונה נמצאת כ20 ק"מ צפונית לאילת ומשתרעת על כ-40 קמ"ר בערבה הדרומית. השמורה הייחודית מקיימת מגוון מיני צמחים, בעלי חיים נדירים ושרידים ארכיאולוגיים בני 1,200 שנים. דליפת הענק הזרימה נפט במורד אפיקי הנחלים בשמורה שגרם לנזק אקולוגי גדול ממדים. במהלך האסון זרמו כחמישה מיליון ליטרים של נפט גולמי מצומת באר אורה אל עבר שמורת עברונה וסך הכל נפרש תוואי הזיהום על פני 7 קילומטרים. המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה פתחו בחקירה פלילית לבדיקת נסיבות האירוע והיא נמצאת בעיצומה.