איגוד הטייסים הישראלי פנה היום לשר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה לעצור את פיטוריהם הצפויים של עשרות טייסים, אשר עברו את גיל 65.


בשל הימנעות רשות התעופה האזרחית (רת"א) מלהגיש בקשה לשינוי התקנה של איגוד התעופה העולמי, אשר הגדירה את גיל 65 כגיל המירבי לטיסה מסחרית, תופסק עבודתם, שנתיים לפני גיל הפרישה הקבוע בחוק. באיגוד הטייסים ביקשו להדגיש, כי התקנה הבינלאומית אפשרה מראש למדינות להגיש "הסתייגות" ולטוס גם מעבר לגיל 65, כפי שעשו באוסטרליה, בניו זילנד ובקנדה.



"האירוע בחברת הלואו-קוסט הגרמנית GERMAN WINGS, ממחיש את הצורך בטייסים מנוסים וותיקים", טוענים באיגוד הטייסים, "אנו מודעים לכך שמצד אחד ישנן בעולם חברות לואו קוסט שמאופיין מעוניינות לחסוך בהוצאות בכל דרך, ומצד שני, העולם כולו וישראל בתוכו, מתמודד עם מחסור גדול בטייסים".


באיגוד הזכירו שמאז אסון ההתרסקות בהרי האלפים, כאשר טייס המשנה שנעל את תא הטייסים ריסק את המטוס - נשמעים יותר ויותר דיבורים על חיוב שהיית שני אנשי צוות בתא הטייס בכל עת, כאשר לפחות למדינת ישראל ישנו פתרון זמין, בטיחותי ואיכותי, בדמות עשרות טייסים וותיקים ומנוסים שיכולים ורוצים להמשיך ולהוביל בבטחה את אזרחי ישראל אך במקום זאת נמצאים בסכנת פיטורין ממשית".



בפנייה לכץ, כותב יו"ר איגוד הטייסים, קברניט יוסי שוב: "כאשר רוצים טיסה בטוחה יותר – הגיל, הוותק וההיכרות המוקדמת הם יתרונות ברורים. לפיכך, כאשר צריך עכשיו, יותר מתמיד, להשקיע בטיסה בטוחה יותר, זו שערורייה שהמדינה לא עושה הכל, כולל הכל, בכדי לשמור את טובי טייסיה ולאפשר להם להמשיך לעבוד עד לגיל הפרישה הקבוע בחוק".



"בדיוק כפי שהמדינה יודעת שרופא מומחה, שופט בכיר ושר מנוסה משתבחים עם הוותק והיא מאפשרת להם להמשיך בעבודתם, היא צריכה לתקן את הלקונה, אשר נוצרה בין תקנת הגיל – לגיל הפרישה ולאפשר לטייסים (העוברים מערך בדיקות ובחינות שנתי של בריאות ויכולת תפקוד שאין לו אך ורע בעולם) להמשיך לעבוד. כאשר יש מחסור עולמי בטייסים זו פשוט שערורייה לזרוק את הקברניטים המנוסים ביותר שלך", מפציר שוב.