משפחתו של החשוד בחטיפה המבויימת מגיבים לפרשה: "ההרגשה היא שמחה מהולה בעצב. בשורה התחתונה, אנחנו שמחים שהוא חי. זה הכי חשוב", כך אמרה סתיו, אחותו של ניב אסרף, הצעיר שבדה את חטיפתו אתמול באזור חברון.



האחות מסבירה כי המשפחה לא מעורה ברקע למעשה: "אנחנו לא יודעים מה הוא עשה. לא יודעים כלום. מה שאתם יודעים, אנחנו יודעים ואולי פחות מזה. אנחנו מודים למדינה, לכוחות הביטחון, לצה"ל על המאמץ שעשו. לא דיברנו עם אחי, לא אני ולא ההורים. אנחנו לא ישנו כל הלילה".



האחות הוסיפה ואמרה: "אני בטוחה שגם אם זה מעשה קונדס, הוא בחיים לא תיאר לעצמו שהסיפור הזה יתפתח עד כדי כך".



כזכור, אתמול החל משעות אחר הצהריים ועד אחת אחרי חצות, עסקו כוחות גדולים של משטרה, צבא, וביטחון בחיפושים נרחבים אחר עקבותיו של ה"חטוף", זאת לאחר שהוגשה תלונה על ידי חברו, ערן נגאוקר, על היעלמותו. החבר טען שהיו בדרכם לתפילה בקרית ארבע, כשסמוך לכפר בית ענון אירע תקר ברכבם, מה שגרם לעצירתם בצד הדרך. לדבריו, חברו יצא לחפש אחר מפתח לגלגלים אולם משלא שב בחלוף חצי שעה, החליט לערב את המשטרה.
משעות אחר הצהריים יצאו כוחות גדולים לחיפושים נרחבים. אולם, בסופו של הלילה נמצא "החטוף" כשהוא יושב בתוך ואדי עם קופסאות שימורים, כמי שהכין עצמו מבעוד מועד.
כבר בראשית החקירה העלו חוקרי המשטרה חשדות וספקות לגבי אמינות גרסתו של המודיע, וסיווגו תחילה את החקירה כאירוע פלילי. כאמור בסופו של דבר הסתבר כי מדובר בתלונת שווא.

בית המשפט החליט להאריך הבוקר (שישי) את מעצרם של הצעיר שביים את חטיפתו, ניב אסרף, ושל חברו, ערן נגאוקר. מעצרו של אסרף הוארך בארבעה ימים ומעצרו של נגאוקר הוארך בחמישה ימים. 

השניים חשודים בעבירות של בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט, הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטר ומסירת הודעה כוזבת. בית המשפט החליט להאריך את מעצרם של הצעירים, לאחר שהשניים הקפיצו את כל מערכת הביטחון לחצי יממה, בחיפושים אחריהם, בעקבות חטיפה שבוימה. זאת התבררה לאחר חצות כניסיון למשוך תשומת לב על רקע פרידת חברתו של אסרף.